چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر گفتگوی خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با اشاره به حضور طلاب جهادگر در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، گفت: طلاب جهادگر خالصانه در حال خدمت گزاری به بیماران و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی طی سخنانی دربازدید از کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه، اظهار داشت: کار شما الگویی برای همه حتی در کشورهای مختلف خارجی شد و امروز به‌عنوان یک الگو و مدل این کار در کشورهای اسلامی در حال انجام است.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه ادامه داد: فعالیت جهادی طلاب قبل از ورود ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه و از همان ساعات آغاز اپیدمی این بیماری شروع شد که قابل‌تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی تصریح کرد: پیشنهادی که آیت‌الله مروی بیان کردند مبنی بر این‌که خدمات جهادی طلاب به یک متون درسی تبدیل شود، مهم و ضروری است و باید بگویم یکی از مواد درسی که بیش از دو سال است که پیگیر آن هستیم خدمت‌رسانی طلاب به مردم است.

وی افزود: سرفصل‌های آن نوشته‌شده و کتاب آماده است، اما هنوز نتوانستیم آن را در بین دروس تثبیت کنیم تا در مدارس علمیه سراسر کشور تدریس شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی ادامه داد: در حالت عادی نیز طلاب می‌توانند انواع کارهای اجتماعی مختلفی را در جامعه انجام دهند که با استقبال بسیار خوبی نیز همراه شده است.

وی بیان داشت: اصل حرکتی که جهادگران انجام دادند این بود که احساس تکلیف کردند و در واقع یک واجب زمین‌مانده‌ای را انجام دادند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه ابراز داشت: مسئله فوتی‌های بیماری کرونا نیز برای جهادگران واجب کفایی بود و باید وارد عمل می‌شدند، بحمدالله این کار نیز سامان گرفت.

وی با بیان این‌که یک بازنگری نیز خدمات طلاب صورت گرفت، تأکید کرد: در این بازنگری یک سلسله برنامه‌های فرهنگی نیز که درشان روحانیت است به خدمات طلاب افزوده شد به‌هرحال کار اصلی ما کار فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha