جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: در تهران موضوع تغسیل و تدفین بیماران کرونایی کاملا متفاوت است و هنوز نتوانسته ایم در بحث غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی با ستاد مرکزی بحران به نظر و فکر واحدی برسیم و هنوز این مقاومت از سوی مسئولین در تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین زمانی در نشست شورای معاونین و ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ۸ گانه ستاد بحران حوزه گفت: این کمیته ها شامل توزیع اقلام بهداشتی، اعزام مبلغ و روحانیون جهادی، تبلیغ، پشتیبانی، پیشگیری، اقتصاد، علمی و ... است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: در این ۸ کمیته ۸۵۵ طلبه برادر و خواهر مشغول خدمت رسانی در عرصه جهاد و سلامت می باشند.

وی بیان داشت: یکی از این کمیته ها، تغسیل و کفن و دفن بیماران کرونایی است. هم اکنون کار تغسیل و تدفین بیماران کرونایی که در آرامستان شهر قم صورت می گیرد، کاملا قانونی و بر اساس پروتکل وزارت بهداشت در حال انجام است.

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: اما در تهران موضوع تغسیل و تدفین بیماران کرونایی کاملا متفاوت است و هنوز نتوانسته ایم در بحث غسل،  کفن و دفن با ستاد بحران به نظر و فکر واحدی برسیم و هنوز این مقاومت به دلایل مختلف از سوی مسئولین در تهران وجود دارد.

 وی بیان داشت: به هر حال هر تصمیم که آنها بگیرند برای ما مورد توجه خواهد و بدان عمل می شود. اگر در بحث تغسیل و تدفین از ستاد بحران حوزه کمکی بخواهند، این ستاد آماده هرگونه همکاری است.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه اظهار داشت: ستاد بحران حوزه خود را موظف می داند براساس پروتکل ستاد مرکز عمل کند و این گونه خواهد بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha