پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبه های مجازی بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: امسال باید هم مردم و مولدان و هم مسئولین و مدیران ما جهش تولید را جدی‌تر بگیرند، همچنین بانک‌ها تسهیلات بیشتر و بهتری را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و راه‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل بکنند و درمجموع همه برای جهش تولید فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز هشتم فروردین، در خطبه‌های مجازی نماز جمعه بجنورد، با اشاره به در پیش بودن دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی، این روز یکی را یکی از اعیاد مهم کشور دانست.

وی اظهار کرد: در حقیقت جمهوری اسلامی عبارتی است که از دو محور دین و مردم یا دین‌سالاری و مردم‌سالاری تشکیل شده و این عبارت جامع همه ارزش‌های انسانی و اسلامی است، ازاین‌رو باید گفت هدیه امام (ره) به ملت ما این بود که «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه امام باقر (ع) در حدیثی می‌فرماید: عید ما روزی است که رهبری و حاکمیت دینی زیر نظر ما باشد، گفت: امروز الحمدالله آرزوی امام باقر (ع) برآورده شده و ما زیر پرچم اسلام زندگی می‌کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: افتخار می‌کنیم که در بین این همه کشور، ما کشوری اسلامی داریم که قانون، رهبر، مردم و تمام شئون آن اسلامی است. این‌ها از عنایات خداوند است که باید قدر آن را بدانیم و شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

بودجه و سیاست کشور نباید بر اساس نفت تنظیم شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند امسال سال جهش تولید است. تحقق این مهم باید اولویت همه مردم و مسئولان باشد.

وی افزود: شما ببینید مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبر جامعه اسلامی و یک عالم دینی و فقیه چقدر برای کشور مستقل و خودکفا و دارای اقتصاد مقاومتی دل می‌سوزانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما باید از نفت جدا بشویم؛ نفت ما را بیچاره می‌کند، زیرا پشت آن سیاست خوابیده است، دشمنان از قِبَل نفت ما را ذلیل و محاصره کرده و مورد تهدید قرار می‌دهند و فشار اقتصادی وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: باید کم‌کم خود را از نفت جدا کرده و سیاست و بودجه خود را بر اساس نفت تنظیم نکنیم، زیرا نفت وابستگی و ذلت می‌آورد، قیمت آن پایین و بالا دارد و اقتصاد را متزلزل می‌کند در حالی که ما باید کاری کنیم اقتصاد ما مقاوم شده و قوام اقتصادی پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر چندین سال است مقام معظم رهبری سال‌ها را به عناوین اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند به این دلیل است که ایشان نگاه عمیقی دارند و می‌خواهند بالاخره در این کشور کاری شود که وابستگی‌های ما به نفت کم شده و خودکفا شویم، روی پای خود بایستیم و اقتصاد ما پویا شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری یک سال را سال تولید ملی نام‌گذاری کردند، سال بعد سال حمایت از کالای ایران نام‌گذاری شد، سال بعد را سال رونق تولید نام نهادند و امسال یک قدم جلوتر گذاشته و فرمودند سال جهش تولید؛ یعنی همان رونق سال گذشته را با چند گام پیشرفته‌تر در کیفیت و کمیت ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اگر اقتصاد ما قوی باشد ایران ما قوی و قدرتمند خواهد شد و ایران قوی یعنی ایران مولد در همه زمینه‌ها. دنیا از ایران قوی در هراس بوده و ناراحت است؛ لذا مقام معظم رهبری فرمودند ما هر چه تلاش کنیم که قدرت خود را افزایش دهیم دشمن از ما بیشتر در هراس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا حتی تولیدات انسانی ما هم باید افزایش یابد، باید زاد و ولد در کشور بیشتر شود، دشمنان از یک کشور پرجمعیت و پرقدرت می‌ترسند؛ زیرا جمعیت قدرت می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس امسال باید هم مردم و مولدان و هم مسئولین و مدیران ما جهش تولید را جدی‌تر بگیرند، همچنین بانک‌ها تسهیلات بیشتر و بهتری را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و راه‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل بکنند و درمجموع همه برای جهش تولید فعالیت کنند.

وی با تأکید بر تسهیل بیشتر سرمایه‌گذاری در استان و کشور، اظهار کرد: اگر یک تولیدگر و سرمایه‌گذار را به این‌ور و آن پاس داده و خسته کنیم از سرمایه‌گذاری و تولید منصرف شده و از سرمایه‌اش سودی نصیب کشور نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید امور مربوط به سرمایه‌گذاری را آسان کنیم تا جهش تولید در کشور ما پا بگیرد.

تبریک اعیاد شعبانیه ازجمله میلاد امام حسین (ع)، ولادت حضرت عباس (ع) و سالروز میلاد امام سجاد (ع) از دیگر مواردی بود که امام‌جمعه بجنورد در خطبه‌های مجازی این هفته مطرح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha