جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیماران کرونایی بیمارستان بهارلو تهران بر بال شاگردان مکتب امام صادق(ع)

حوزه/ روحانی مدافع سلامت گفت: حضور ما در کنار بیماران کرونایی بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی داشت خصوصاً وقتی متوجه می شوند که طلاب بدون دریافت هیچ گونه حقوق و مزایا و به عنوان نیروی جهادی مشغول کمک و همیاری به آنان هستند.

حجت الاسلام محمد گلستانی از مبلغان طرح امین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، گفت: تعداد 10 نفر از طلاب و مبلغان جهادی حوزه علمیه تهران با حضور در بیمارستان بهارلو آمادگی خود را برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمانی این مرکز اعلام کردند.

وی با بیان اینکه حضور طلاب جهادی در بیمارستان بهارلو با استقبال کادر درمانی مواجه شده است، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد خدمات این بیمارستان به بیماران کرونایی یا مشکوک به کرونا اختصاص داده شده است و بنده در قسمت جراحی و آی سی یو که ویژه بیماران بدحال کرونا است مشغول به خدمت هستم.

حجت الاسلام گلستانی، حضور طلاب جهادی در کنار بیماران کرونایی را خدمتی ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: بنده هم اکنون به عنوان کمک بهیار مشغول ارائه خدمت هستم و فعالیت هایی مثل روحیه دادن به بیماران، پاسخ به سؤالات شرعی آنان، همنشینی و ایجاد رابطه کلامی و دوستانه با بیماران، ایجاد فضای بانشاط و صمیمی جهت جلوگیری از افسردگی، توزیع پک غذایی، همیاری بیماران کرونایی جهت خوردن غذا و دارو، تعویض لباس، ملحفه و روبالشی بیماران، حمل و نقل بیماران کرونایی جهت سی تی اسکن و آزمایشگاه و نمونه برداری، همیاری بیماران جهت قضای حاجت و تعویض پوشک برای افراد سالمند، از جمله اموری است که بنده و دیگر طلاب جهادی با افتخار در حال ارائه این خدمات به بیماران کرونایی هستیم.

فیلم| بیماران کرونایی بیمارستان بهارلو تهران بر بال شاگردان مکتب امام صادق(ع)

این مبلغ طرح امین حوزه علمیه تهران ادامه داد: حضور ما در کنار این بیماران بازخوردهای بسیار مثبت و خوبی داشت خصوصاً وقتی متوجه می شوند که طلاب بدون دریافت هیچگونه حقوق و مزایا و به عنوان نیروی جهادی مشغول کمک و همیاری به این بیماران هستند و با مشاهده این روحیه ایثار و ازخودگذشتگی طلاب بابت ذهنیت سوء که قبلاً نسبت به روحانیون داشتند مکرر از ما عذرخواهی نموده و طلب حلالیت می کنند.

حجت الاسلام گلستانی با بیان خاطره ای از دیدگاه یکی از بیماران کرونایی نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه، بیان داشت:  یک بیمار کرونا مثبت طی دو هفته ای که تحت درمان بود، جهت ماساژ دادن این فرد پیش او رفتم و کارهای شخصی او را هم انجام دادم و حواسم به او بود که اگر کاری دارد برایش انجام بدهم اما دیدم این بیمار بسیار ناراحت است و یکدفعه شروع به گریه کرد! ازش پرسیدیم؛ پدر جان چرا گریه میکنی؟! شما الان باید خوشحال باشی زیرا مراحل درمانی شما به پایان رسیده و در حال ترخیص از بیمارستان هستی.

این روحانی مدافع سلامت افزود: این بیمار در جواب به من گفت؛ وقتی حال عمومی من خوب شد و دکتر گفت که شما درمان شده اید و می توانید از بیمارستان مرخص شوید، به خانواده ام اطلاع دادم که بیایید و مرا ترخیص کنید اما در کمال ناباوری به من گفتند که ما از کرونا می ترسیم و شما همانجا بمان زیرا ما نگرانیم که از شما کرونا بگیریم! این بی مهری خانواده ام برای من خیلی دردناک بود اما وقتی این همه فداکاری و خدمات شما را نسبت به بیماران کرونایی می بینم که چطور بدون هیچگونه ناراحتی همه کارهای شخصی ما را هم انجام می دادید احساس شرمندگی می کنم و از بابت همه حرف های نادرستی که نسبت به روحانیت زده بودم احساس گناه می کنم و از خداوند می خواهم مرا مورد عفو و بخشش قرار دهد.

حجت الاسلام گلستانی در پایان با بیان اینکه همه مردم باید برای قطع زنجیره انتقال کرونا همکاری کنند، خاطرنشان کرد: هم اکنون پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی بیمارستان مدت طولانی است که درگیر این مسئه هستند و همه این عزیزان واقعاً خسته شده اند زیرا بسیاری از پرسنل و کادر درمانی مدت ها است که از خانواده و عزیزانشان دور هستند و این مر موجب ناراحتی آنان شده است اما وقتی با طلاب جهادی هم کلام می شوند و از ما می شنوند که هر کاری داشتید ما برای شما انجام می دهیم و در خدمت شما هستیم، بسیار خوشحال می شوند و گاها برخی پزشکان بخاطر همین حضور جهادی طلاب و همکاری بدون چشم داشت طلاب، جلوی خود ما گریه کرده اند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد هاشمي IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    عالي