شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روز پاسدار

حوزه/ معاون فرهنگی – هنری سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: پاسداران انقلاب اسلامی حقیقتاً سرمشق زندگی خود را از امام حسین(ع) گرفته اند و در این راه مقدس آماده ایثار و جان فشانی هستند.

سرهنگ پاسدار داود شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سوم شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: امام حسین(ع) شخصیتی است که با خون مقدس خود و فرزندان و یاران باوفایش، حقیقتاً مایه زنده شدن اسلام و همه ارزش های الهی در تاریخ بشریت شد.

وی افزود: سوم شعبان، سالروز ولادت امام معصومی است که بر اساس احادیث، سریع ترین و بزرگترین کشتی نجات است و پیروی از سیره و سبک زندگی ایشان به سان چراغی همیشه پرفروغ، زمینه ساز سعادت و عاقبت به خیری انسان است.

معاون فرهنگی سپاه قم همچنین با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که امروز پاسداران فرزندان معنوی حسین بن علی (ع) هستند، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی به سیره و گفتار نورانی سیدالشهدا(ع) به پاسداری از حریم شریعت و انقلاب و نظام اسلامی اهتمام ویژه دارند و بدون تردید مهم ترین شاخصه پاسداری ثبات قدم و پایداری در خطی است که امام حسین(ع) برای همه ما ترسیم فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: زندگی و به خصوص قیام سیدالشهدا(ع) همه اش در راستای پاسداری و حراست از ارزش های دینی و الهی بوده و این که بهترین زمینه را برای هدایت بشریت از ضلالت و گمراهی فراهم نماید و لذا به همین خاطر است که حضرت خود می فرمایند که برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم قیام کردم چرا که امام حسین(ع) همه هدفش اقامه کلمه الله و احیای دین بوده است.

شمس همچنین تقویت روحیه دینی و انقلابی در میان ملت را از جمله اصلی ترین رسالت های پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: پاسدار کسی است که بهترین بازوی ولایت و حافظ و پشتیبان ملت در همه عرصه ها اعم از نظامی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... است و آماده جان فشانی و ایثار در راه حراست از دین و انقلاب و نظام است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha