جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه ویژه امام حسین (ع) نزد خداوند گفت: امام حسین (ع) اسلام عامل بقای دین و اسلام است.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسین (ع) اظهار داشت: در روایتی که از حضرت رسول اکرم (ص) آمده است که ایشان می‌فرمایند: «الحسن (ع) و الحسین (ع) سیدی شباب اهل الجنه» به این معنا که «امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، آقای جوانان بهشت هستند.»

وی ادامه داد: درباره شخصیت امام حسین (ع) روایت‌های زیادی از ائمه و اهل‌بیت (ع) نقل‌شده است که نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است.

آیت‌الله فقیهی بیان داشت: به‌عنوان‌مثال زیارت این امام بسیار سفارش شده که برای سایر امامان به این میزان سفارش نشده است.

وی ادامه داد: سفارش‌هایی که برای زیارت امام حسین (ع) و اربعین وجود دارد نشان‌دهنده شخصیت ویژه‌ای ایشان است که درواقع اسلام را حفظ کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشت: فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و خون شهدای قیام کربلا اسلام را زنده نگه داشت.

وی بابیان این‌که دین اسلام به وسیله‌ای امام حسین (ع) آبیاری شد، افزود: مسلمانان باید امام حسین (ع) را به‌عنوان الگوی خودشان قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که هدف اصلی امام حسین (ع) این بود که احکام اسلام اجرا شود، افزود: ایشان بالاترین مصیبت‌ها را به خاطر اسلام تحمل کردند و برای امربه‌معروف و نهی از منکر به سمت کوفه راهی شدند.

آیت‌الله فقیهی به نام‌گذاری امروز به نام روز پاسدار نیز اشاره کرد و ابراز داشت: پاسداران عزیز ما که جانشان را فدا و ایثار می‌کنند و از جان خودشان در تمامی زمان‌ها می‌گذرند از راه و مسیر سیدالشهدا الگوبرداری کرده‌اند.

وی به شیوع بیماری کرونا نیز اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که امروز در جهاد سلامت خدمت می‌کنند ازجمله پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که جان خودشان درخطر قرار داده‌اند نیز در همان مسیری گام برمی‌دارند که پیش‌ازاین رزمندگان اسلام در مسیر عزت و امنیت کشور برداشته‌اند و انشاء الله با عنایت حضرت مهدی (عج) و دعای ملت ایران ریشه این بیماری نیز از جهان بریده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha