جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین عامل برای بقای اسلام و شریعت، امام حسین (ع) است و این در تاریخ تا ابد خواهد ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سوم شعبان و سالروز ولادت امام حسین (ع) اظهار داشت: در خصوص امام حسین (ع) حدیثی نبوی از حضرت رسول وجود دارد که علمای شیعه و سنی آن حدیث را در منابع حدیثی خود روایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این حدیث آمده است: «حسین منّی وأنا من حسین، أحبّ اللَّه من أحبّ حسیناً» (حسین از من است و من از حسین هستم. خدادوست دارد کسی را که حسین دوست بدارد. حسین نوه‌ای از نوه‌هایم است.)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی بابیان این‌که قسمت اول حدیث کاملاً مشخص است، ابراز داشت: درواقع زمانی که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند حسین از من است علت کاملاً روشن و واضح است، حضرت زهرا (س) مادر امام حسین (ع) و دختر پیغمبر است.

وی ادامه داد: اما این‌که من از حسین هستم جای بحث دارد چراکه این موضوع با این شهرت نسبت به امیرالمؤمنین و امام حسن (ع) نیامده و اگر هم آمده باشد بسیار کم‌رنگ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی ابراز داشت: یکی از توضیحات و شرح‌هایی که نسبت به این جمله شده این است که پیغمبر اسلام 23 سال طول کشید تا دین اسلام را در 5 قاره ابلاغ و معرفی کند اما ایشان بعد از 23 سال رحلت کردند.

وی ادامه داد: حال سؤال اصلی اینجاست که بعد از رحلت ایشان چه چیزی باعث شد راه و سیره ایشان و اسلام زنده بماند؟

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ظواهر این اتفاق را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم تنها عاملی که باعث شد مذهب، دین و مکتب رسول اکرم (ص) باقی بماند حسین بن علی (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی افزود: این امام سوم شیعیان بود که باعث شد، رسول اکرم (ص) استمرار حیات پیداکرده و به نسل‌های بعدی و به بشریت برسد.

وی به زنده نگه‌داشتن اسلام با شهادت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: اگر کسی بخواهد جلسات و اجتماعی که برای امام حسین (ع) در دنیا گرفته‌شده را به عدد و رقم دربیاورد، بازهم نمی‌تواند عددی برای آن بیان کند چراکه میلیاردها جلسه برای ایشان از زمان یزیدها متوکل‌ها و بنی‌عباس‌ها برپا بوده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: در طول تاریخ مستکبران و دشمنان اسلام بارها آمدند که جلوی اجتماعات حسینی را بگیرند اما موفق نشدند مثلاً در زمان رضاشاه مسلمانان به زیرزمین‌ها می‌رفتند و در گروه‌های چندنفره در زیرزمین‌ها جلسات می‌گرفتند.

وی بابیان این‌که امام حسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست، ابراز داشت: یکی از کارمندان سفارت ایران در ژاپن در دوره‌های گذشته نقل می‌کرد که یکی از خانواده‌های ژاپنی به او زنگ می‌زند و او را به خانه‌اش دعوت می‌کند و بعد از پذیرایی اولیه ضبط‌صوت را روشن کرده و به زبان ژاپنی مرثیه‌ای در خصوص امام حسین (ع) پخش می‌شود، وقتی کارمند سفارت علت این کار را جویا شده بود، این پاسخ را از آن خانواده ژاپنی شنیده بود: درست است که ما بودایی هستیم اما عاشق امام حسین (ع) و مشی و راه و روش ایشان هستیم که ضد ظلم و بردگی بود.

امام حسین (ع) باعث زنده نگه‌داشتن اسلام شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: پس به این نتیجه می‌رسیم که در تمامی این جلسات و اجتماعات که نزدیک 1400 سال بوده است سخن از اسلام و حضرت محمد (ص) برده شده است.

وی افزود: درواقع زمانی که پیغمبر (ص) می‌فرماید " حسین منّی وأنا من حسین که انا من حسین " به این معنی است که ایشان باعث زنده نگه‌داشتن اسلام شده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: زمانی ‌که به تاریخ عاشورا نگاه می‌کنیم خود امام حسین (ع) می‌فرمایند: «إن کان دین محمّد لم یستقم الّا بقتلی فیا سیوف خذینی»«اگر دین محمد جز با کشته شدنم پایدار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید».

وی ادامه داد: البته عوامل دیگری نیز در حفظ اسلام نقش دارند اما بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین عامل برای بقای اسلام و شریعت محمد 0 ص) امام حسین (ع) است.

در مکتب تشیع حسین بن علی از جایگاه و از برجستگی خاصی برخوردار است

وی خاطرنشان کرد: در مکتب تشیع و خط عاشورا حسین بن علی از جایگاه و از برجستگی خاصی برخوردار است به‌طوری‌که انبیای الهی در شب جمعه به زیارت امام حسین (ع) می‌روند.

وی به نام‌گذاری روز میلاد امام حسین (ع) به نام روز پاسدار اشاره کرد و بیان داشت: کار شایسته‌ای که در کشورمان صورت گرفته این است که این روزبه نام روز پاسدار نام‌گذاری شده است که نشان می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) است.

سپاه در جهت عزت و اقتدار این ملت کارکرده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: بحمدالله سپاه در جهت عزت و اقتدار این ملت کارکرده است به‌خصوص در سال 98 سپاه پاسداران با الگو قرار دادن امام حسین (ع) برای کشور اقتدار آفرید.

وی ادامه داد: ساقط کردن پهپاد آمریکایی و ویران کردن پایگاه عین الا سد آمریکا در عراق اوج دلاوری و حماسه سازی فرزندان روح‌الله در سپاه بود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: درواقع پاسداران انقلاب باعزت و تأسی از عاشورا ذلت را از این کشور دور می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha