پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زاکانی

حوزه/ دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) گفت: گروه جهادی طلاب جوان، ظرفیتی مهم در جهت مقابله با کرونا و آسیب‌های این بحران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا زاکانی در بازدید آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) در مجتمع نور قم عنوان کرد: قم اولین جایی بود که کرونا را شناسایی کرد و این موضوع موجب سوء استفاده دشمنان و دنبال کردن طرح قم هراسی شد.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) افزود: مقابله با کروناویروس نیاز به انسجام و همدلی داشت و وزارت بهداشت مسئولیت این کار را بر عهده گرفت و ما تلاش کردیم با ایجاد قرارگاهی باری از دوش دولت برداریم.

وی عنوان کرد: ماجرای شیوع این ویروس بسیار گسترده است و تا همه دست در دست هم ندهیم موفقیتی به دست نمی آید.

زاکانی بیان کرد: با مشارکت سپاه و متولیان، قرارگاهی ایجاد شد که بخش حاکمیتی در کنار بخش مردمی، خدمت رسان دولت باشد تا مشکل حل شود، این قرارگاه با پیگیری زیادی تشکیل شد و دارای هیات امنایی حقوقی و حقیقی متشکل از سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات، اوقاف، شورای شهر، شهردار، نماینده دادستان، ائمه جمعه، نماینده حرم و جمکران، نمایندگانی از حوزه و دانشگاه، گروههای جهادی و هیات مذهبی در قالب ۶ کارگروه فعالیت ها را با محوریت مردم ساماندهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین این قرارگاه دارای وجه حقیقی، شامل مجموعه خیرین و سایر عزیزان را دارد که به طور کلی ۸ پروژه را در سطح استان دنبال می کنیم، یکی از طرح‌ها، شبکه سازی است که در مرحله اول برای ۱۰۰ مسجد و گام دوم ۱۱۳ مسجد، شبکه مستقر شد و این طرح در مساجد محلات پردیسان نیز دنبال می‌شود.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: بخش دوم پایش است که به صورت پایش منزل به منزل انجام می شود و در حمایت از افرادی که مبتلا شده اند و یا در نقاهتگاه به سر می برند و یا از اطرافیان و اقوام مبتلایان هستند در حال انجام است، در این باره ۴ هزار نفر تحت پوشش این طرح‌ می باشند.

وی گفت: همچنین تهیه بسته معیشتی، بهداشت و درمانی، فرهنگی و معنوی ویژه اقشار مختلف یکی دیگر از اقدامات است.

زاکانی عنوان کرد: مرحله دوم پایش برای کل شهروندان قم است و وضعیت ۳۱۰ هزار خانوار قم در این طرح مشخص می شود و از طریق فرم ها، آمار و اطلاعات به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سوم نیز درمان و خدمات در حوزه درمانی است که بسته تلفیقی از طب سنتی و درمان با نظریات علمی و کارشناسی تهیه می شود و صحت برخی از روش های درمان در طب سنتی بررسی شده و مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: بسته خیرین یکی دیگر از اقدامات است که با هدف معیشتی و فرهنگی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: جمع آوری صحت سنجی عملیات و پیمایش آن در این قرارگاه مورد توجه قرار می گیرد  و نماینده استانداری و دانشگاه در آن به ایفای نقش می پردازند.

زاکانی عنوان کرد: گروه جهادی طلاب جوان، ظرفیتی مهم در جهت مقابله با کرونا و آسیب‌های این بحران هستند و از تجربیات آن ها استفاده می کنیم، در واقع در این قرارگاه نقش محوری دارند و با همه وجود در صحنه هستند و از رفتار و مشی ایثارگری آنان یاد می گیریم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha