پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ملایر

حوزه/ حوزه‌های خواهران به ظرفیت سنگربانی عفاف و پاکی دست یافته اند و وجود چندین هزار نفر طلبه و فارغ‌التحصیل و فعالیت‌های مختلف اعم از تبلیغ و پژوهش را به سپاهی در خدمت اسلام و تشیع تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ام‌کلثوم امیدی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان صبح امروز در دیدار با  امام جمعه ملایر اظهار کرد: مسئولان پیشین حوزه های خواهران، سختی‌های فراوانی برای به بار نشستن این شجره طیبه متحمل شده‌اند چراکه این حوزه ها از نقطه صفر به نقطه بالنده رسیده و امروز فرصت برای اندیشیدن در سایر کارکردهای حوزه به وجود آمده است.

وی، تعلیم و تعلم را از جمله کارکردها و رسالت‌های دینی حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و گفت: درهای حوزه خواهران به روی همه بانوان باز است و آنهایی که روزی آموزش دینی خواهران را به تمسخر می‌گرفتند، هم‌اکنون در برابر طلاب و مدارس علمیه خواهران سر تعظیم فرود می‌آورند.

امیدی اظهار کرد: نقش و جایگاه زنان در حوزه‌های علمیه خواهران از یک سو و میزان نیاز جامعه نسبت به آگاهی از معارف دینی از سوی دیگر، باید مورد توجه بانوان طلبه باشد تا به این وسیله آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی که به دست حضرت امام خمینی(ره) طراحی شده است، محقق شود.

وی تأکید کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌ها، دروس حوزه به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و طلاب از طریق دریافت صوت دروس تدریس شده، دروس خود را آموزش می‌بینند.

حجت الاسلام سید سعید حسنی حلم، مشاور برون سازمانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز با بیان جایگاه زن در اندیشه اسلامی به لزوم توجه همه جانبه به این خواهران طلبه اشاره کرد.

این استاد سطح عالی حوزه به نقاط مثبت سیستم آموزشی حوزه خواهران و قابلیت الگوگیری از آن پرداخت.

وی همچنین گزارش سه ماهه ای از فعالیت حوزه های خواهران استان بیان کرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر در این دیدار ضمن تشکر از رویکرد مدیریت جدید حوزه های علمیه خواهران استان، اظهار کرد: حوزه‌های خواهران به ظرفیت سنگربانی عفاف و پاکی دست یافته اند و وجود چندین هزار نفر طلبه و فارغ‌التحصیل و فعالیت‌های مختلف اعم از تبلیغ و پژوهش  را به سپاهی در خدمت اسلام و تشیع تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در واقع حوزه‌ خواهران به شکوفایی فوق‌العاده رسیده است و میراث نبوت و امامت در آن تجلی یافته و این میراث گران‌بها در حوزه‌های علمیه متمرکز است.

امام جمعه ملایر عنوان کرد: تلاش هزارساله علمای حوزه، امروز توان اسلام را در پاسخ‌گویی به همه نیازهای بشر به اثبات رسانده است و خوشبختانه امروز حوزه‌های علمیه محل درس و بحث علوم قرآنی و فقهی است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه بانوان طلبه ارشاد و هدایت جامعه است اقدامات بسیار خوب و باارزشی توسط حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب زن صورت گرفته است. اکنون ما در جبهه جنگ نرم هستیم اگر حوزه‌های علمیه خواهران بتوانند الگوی زن مسلمان را در جهان معرفی کنند، بانوان نسبت به اسلام گرایش بالایی پیدا می‌کنند.

بر پایه این گزارش، در این جلسه مشکلات مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر از جمله مشکل حقوقی سند مدرسه مطرح شد و امام جمعه ملایر قول مساعدت و هر گونه همکاری در جهت رفع این مشکل را داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    مگر ورود و خروج ب شهر ها ممنوع نشده؟؟؟؟ بعدم چرا هیچ کدوم از افراد رعایت نکردند نه تنها ماسک و دستکش استفاده نکردند بلکه کنار هم بدون فاصله نشستد‌. حوزه باید الگو باشه.....