جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر کمال اکبری

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: بی شک تحقق شعار "جهش تولید" بدون نقش آفرینی فعال رسانه های جمعی امکان پذیر نیست.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: در سال های اخیر مقام معظم رهبری اولویت نخست کشور را مباحث اقتصادی مطرح کردند، کما این که تأکید ایشان بر اقتصاد در نام گذاری سال ها نیز مؤید همین حقیقت است.

وی افزود: ایشان در راستای تداوم توجه به اهمیت مساله رونق تولید، در سال جاری، جهش تولید را مورد توجه قرار دادند که البته تحقق شعار سال لوازم و الزاماتی دارد که برخی از آن ها ناظر به مسئولان و دولتمردان است و برخی دیگر نیز ناظر به تولیدکنندگان و مردم به عنوان مصرف کنندگان اصلی است.

عضو هیئت مدیره انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: طبعاً وقتی صحبت از جهش تولید می شود، منظور رشد معمولی نیست و لذا تحقق این مساله نیازمند همت و تلاش مضاعف مردم، مسئولان و تولیدکنندگان و صنعتگران است.

وی گفت: از سویی لازم است که هم نهادهای عمومی و حاکمیتی و هم بخش خصوصی فعال تر از سال های قبل وارد عمل شوند و در تعامل سازنده با یکدیگر، زمینه رشد و جهش کشور در این موضوع را فراهم نمایند.

این استاد دانشگاه همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت های رسانه ای و فرهنگی در راستای تحقق شعار "جهش تولید" خاطرنشان کرد: ما به جهش تولید نمی رسیم مگر به کمک رسانه ها و تلاش آن ها در راستای ایجاد و تقویت باور و عزم در بین آحاد ملت، ضمن آن که به هر حال رسانه ها در این جا رابط میان مردم و مسئولان هستند و از زاویه دیگر نیز می توانند به خوبی انتظارات و مطالبات بخش تولید را به گوش مسئولان برسانند.

وی ابراز داشت: به هر صورت هر کسی به سهم خود در راستای رشد و پیشرفت کشور باید بتواند قدمی در راستای رونق و جهش تولید بردارد، به خصوص اهالی رسانه که فراتر از بحث خبررسانی و اطلاع رسانی می بایست به تولید خبر و محتوای علمی، فنی و فرهنگی اهتمام داشته باشند تا به این وسیله زمینه و بستر مناسب برای حرکت عمومی کشور به سمت جهش تولید مهیا گردد.

اکبری در خاتمه گفت: توجه به ضعف ها و آسیب ها و گوشزد کردن آن ها به مسئولان و در یک کلمه مطالبه گری سازنده، وظیفه مهم دیگر رسانه هاست که انشاالله در سال جاری با این تلاش ها، شاهد تحقق شعار "جهش تولید" در ابعاد و عرصه های مختلف باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha