پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد نوشت: دهم فروردین روزی که آیت الله شهید صدوقی (ره) قهرمانانه سینه خود را سپر کرد و به مزدوران مسلح فریاد زد اگر قرار است سینه های مردم با گلوله های شما شکافته شود، اول سینه من را بشکافید. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی به مناسب قیام خونین مردم یزد در یوم الله دهم فروردین  1357 پیامی صادر کرد.

در این پیام که ظهر امروز برای خبرنگاران در فضای مجازی ارسال شد، آمده است: روز دهم فروردین ماه روز یادآوری حماسه عظیم نهضت مردمی، دینی مردم یزد در براندازی رژیم ستمگر شاهنشاهی و پشتیبانی از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره شریف است.

دهم فروردین ماه روزی است که برای همیشه در تاریخ مبارزات مردم ایران خاصه مردم شریف یزد در خاطره ها خواهد ماند.

 روزی که آیت الله شهید صدوقی (ره) قهرمانانه سینه خود را سپر کرد و به مزدوران مسلح فریاد زد اگر قرار است سینه های مردم توسط گلوله های شما شکافته شود اول سینه من را بشکافید  و رژیم با همه سٌبعیّتش بعضی از جوانان ما را به خاک و خون کشید و برگی از جنایت خود را در این مرز و بوم رقم زد.

 خاطره این روز باید همچنان در سینه ها باقی بماند و نسل به نسل به آیندگان منتقل شود و نوجوانان و جوانان باید بدانند که در روز دهم فروردین سال 57 چه اتفاقی در شهرستان افتاده است و چه فداکاری هایی شده است.

 اگر چه امسال مراسمی به همین مناسبت برگزار نمی شود ولی مطمئناً ماجرای آن روز توسط کسانی که به یاد دارند برای جوانان ما نقل خواهد شد.

 یوم الله دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی که نشان داد، آن فداکاری های مردم در قم، تبریز، یزد، تهران و دیگر بلاد منجر به آزادی ایران عزیز و برقراری روز نظام مقدس جمهوری اسلامی شد که می توان گفت اولین حکومت دینی با نظام مردم سالاری دینی است که توسط بنیان گذار آن خمینی کبیر(رحمت الله علیه) که دلیرانه و قهرمانانه در پیشاپیش صف انقلاب ایستاد فریاد زد و با طاغوت معامله نکرد و نهضتش را مقتدرانه به جلو برد و رهبری انقلاب را تمام و کمال اجرا نمود.

 این روز که از ایام الله تاریخی و ماندگار است باید گرامی داشته شود و خداوند درجات این مرد بزرگ را که عالی است متعالی فرماید و توفیق پیروی از مرام و شیوه زندگی او را به همه عنایت فرماید.                                                

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha