جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت‌الله اعرافی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC قم

حوزه/ روحانیت درجایی که نیاز به امداد و خدمات است، کمک می دهد و در جایی که نیاز به مشاوره است به صورت ویژه خواهد پرداخت و تأکید ما هم این است که روحانیون در کنار فعالیت جهادی، اقدام به تقویت و تشویق افراد برای خدمت رسانی و گره گشایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز کنترل و هماهنگی علمیاتی EOC سازمان جمعیت هلال احمر استان قم که در این مرکز در قم برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و تقدیر از خدمات ارزنده این جمیت در سال گذشته در حوادثی مانند سیل، گفت: این خدمت و  کمک رسانی بسیار مهم جای سپاسگزاری دارد و حتی در حادثه کرونا جمعیت هلال احمر در کنار سایر نهادها وارد صحنه شده و براساس گزارش ها اقدامات بسیار خوبی از این جمعیت صورت گرفته که به صورت ویژه باید از هلال احمر تقدیر کنیم.

وی بیان داشت: به عنوان مدیر حوزه های علمیه از همه مسئولین هلال احمر و نیروهای مردمی تشکر می کنم، تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر به امضاء رسیده تا شاهد تقویت روابط حوزه های علمیه و این جمعیت در حوادث و کمک رسانی به مردم باشیم.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: امروز در حوزه علمیه، ستاد حوادث راه اندازی شده و در این ستاد نهادهای حوزوی حضور دارند و شبکه ای شکل گرفته و امیداوریم که این ارتباط برای کمک و یاری رسانی به مردم تقویت شود.

آیت الله اعرافی افزود: شبکه روحانیت خودش را در خدمت مردم می داند و به همین دلیل لازم است این مسئله در تعامل با جمعیت هلال احمر تقویت شود و این کمک رسانی و خدمت رسانی به مردم را حوزه وظیفه و رسالت خود می داند و در همین رابطه معتقدیم که کرونا درس های جدیدی به ما آموخته و امید است از این درسها بهترین بهره برداری را برای خدمت رسانی به مردم کنیم.

وی افزود: سال گذشته سال بسیار سخت  از نظر حوادث بود و در شهرهای مختلف که رفته بودم، خدمات گسترده این جمعیت را دیدم و امیداست با همکاری همه از این بحران عبور کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به رسالت روحانیون جهادی در حوادث اظهار داشت: روحانیت درجایی که نیاز به امداد و خدمات است، کمک می دهد و در جایی که نیاز به مشاوره است به صورت ویژه خواهد پرداخت و تأکید ما هم این است که روحانیون در کنار فعالیت جهادی، اقدام به تقویت و تشویق افراد برای خدمت رسانی و گره گشایی کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha