پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد حسین رضایی

مستندساز و فعال رسانه ای تصریح کرد: در حال حاضر خط جریان رسانه های معاند و ضد انقلاب این است که به بهانه قم هراسی به دنبال دین هراسی و ترویج سکولاریسم هستند.

محمد حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از همان روزهای اولی که به صورت رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران اعلام شد، شبکه های ماهواره ای و نیز کانال های ضدانقلاب، خط رسانه ای تقابل کاذب میان دین و علم را مطرح کرده و می خواستند در افکار عمومی، دو قطبی دین- سلامت را راه بیندازند و بگویند که دین مداران و حوزویان و علما مخالف با بهداشت و سلامتی مردم هستند.

وی افزود: این تلاش های ناجوانمردانه و دروغ گویی ها و شایعه پراکنی ها در حالی بوده که انصافاً بیشترین رعایت مسایل بهداشتی و همکاری ها از سوی جامعه دینی و متدینین در این مدت صورت گرفته تا آن جا که با همراهی و تأیید علما، همه اماکن مذهبی و امامزادگان و حرم های مطهر اهل بیت(ع) و نیز مجالس و محافل دینی و هیئات به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از هفته ها قبل تعطیل شده است.

مدیر عامل موسسه مطالعات رسانه ای "مستشهدین وصال" همچنین گفت: در واقع دشمنان و جریان های رسانه ای معاند و ضدانقلاب و بعضاً برخی جریانات شبه روشنفکری در داخل کشور با قم هراسی که از مدت ها قبل به راه انداخته اند، به دنبال دین هراسی و ترویج سکولاریسم هستند و این که به دروغ و با رواج شایعات بی اساس، وجهه چهره های مذهبی و متدینین را بین عموم مردم خراب کنند.

وی افزود: در این میان باید توجه داشت که هدف اصلی آن ها صرف قم و جغرافیای مخصوص آن نیست بلکه به این طریق می خواهند کینه خود علیه دین و دینداران و جریانات مذهبی را نشان دهند، کما این که می بینیم در این روزها و هفته ها از گروهک منافقین و وهابیت گرفته تا روشنفکرنماها و نیز جریان شیعه انگلیسی و ... در قم هراسی و دین هراسی و شیعه هراسی، به نوعی هدف مشترکی را دنبال می کنند.

عضو کانون مستندسازان "روایت مقاومت" خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مستندسازان انقلابی و متعهد باید ضمن هوشیاری نسبت به ترفندها و شیوه های دشمن در نبرد رسانه ای، به دنبال نشان دادن حقائق باشند و در عین حال به شکل لطیف و هنری و جذاب به شبهات و دروغ پراکنی های دشمن واکنش نشان دهند.

وی با بیان این که هدف ما در این وضعیت قبل از هر چیز باید دفاع درست و منطقی از دین و آموزه های دینی باشد، گفت: برخلاف برخی از مردم که خودخواهانه در چهارشنبه سوری حضور یافته و نیز آغاز سال نو علیرغم نهی صریح مسئولان به مسافرت رفتند، عمده جامعه مذهبی و دینداران به این توصیه ها برای پرهیز از شیوع بیشتر ویروس کرونا عمل کرده و مراسم های مذهبی را تعطیل کرده و آن را در منازل خود به شکل انفرادی و یا از طریق فضای مجازی بدون اجتماع خاصی برگزار می نمایند.

وی افزود: همه این ها در حالی صورت می گیرد که مسایل از سوی رسانه های معاند و ضدانقلاب، وارونه نشان داده می شود که گویا این متدینین و مذهبی ها و انقلابی هستند که رعایت مسایل بهداشتی را نمی کنند.

رضایی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که مستندسازان مجموعه کانون روایت مقاومت از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با حضور در بیمارستان های درگیر با این قضیه به فعالیت رسانه ای پرداختند، گفت: در این خصوص و در راستای سلسله برنامه های تولیدی "به وقت قم" با حضور در بیمارستان های درگیر با کرونا از جمله کامکار، فرقانی و بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) با عوامل و کادر پزشکی و درمانی و نیز بیماران صحبت شده و این ها به صورت مستند تهیه و برخی از آن ها نیز از شبکه های تلویزیونی پخش شده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های رسانه ای ما تولید برنامه های گفتگو محور در خصوص قم هراسی و شیوع کرونا بوده که در صحبت با کارشناسان مختلف، اهداف دین هراسانه دشمنان و جریان رسانه ای آن ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

مدیر عامل موسسه مطالعات رسانه ای "مستشهدین وصال" همچنین بیان داشت: در کنار این فعالیت ها، چندین پژوهش آسیب شناسانه انجام داده ایم به خصوص با شناسایی صحیح اهداف و رویکردهای دشمن در نبرد رسانه ای که آن ها پس از شیوع کرونا به راه انداخته اند.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که در دنیای امروز که جنگ در عرصه رسانه، عملاً جنگ روایت هاست ما باید بتوانیم با هوشمندی رسانه ای و انجام کار قوی در این باره به خنثی سازی تلاش های شوم دشمنان بپردازیم.

گفتنی است تاکنون به همت کانون مستندسازان "روایت مقاومت" مستندهای جذابی چون "داریا"، "برای نبل برای الزهرا"، مستند "سلیم"، مستند "از نسل حاتم" و نیز مستندهایی با موضوع خدمات رسانی به سیلزدگان و زلزله زدگان سال های اخیر در مناطق و استان های مختلف تهیه و پخش شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha