جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 893684
۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
شیخ زکزاکی

حوزه/ جمعی از مرتبطین با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه نسبت به وخامت وضعیت وی هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه جمعی از فعالان فضای مجازی در زمینه آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی نسبت به وخامت حال وی هشدار دادند.

بر اساس آخرین گزارش ها ویروس کرونا در نیجریه نیز شیوع داشته و وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش خانم زینت از نظر بهداشتی مناسب نیست.

این احتمال وجود دارد که در سایه هیاهوی رسانه‌ای به راه افتاده بر اثر ویروس کرونا، دولت نیجریه جنایت جدیدی نسبت به شیخ زکزاکی مرتکب شود.

گزارش‌هایی از شورش در زندان نیز موجب نگرانی بیشتر طرفداران شیخ زکزاکی شده است.

تاکنون چندبار دادگاه رهبر نهضت اسلامی نیجریه به تعویق افتاده یا بدون نتیجه برگزار شده است و نوبت بعدی دادگاه ۲۳ و ۲۴ آوریل (حدود سه هفته دیگر) است.

همچنین تظاهرات روزانه در مناطق مختلف نیجریه در اعتراض به بازداشت این روحانی مجاهد ادامه دارد.

متاسفانه با گذشت ۴ سال از بازداشت این رهبر بزرگ شیعیان نیجریه که در بیداری ملت‌ها به ویژه مردم آفریقا سهم بسزایی داشته است تلاش های مردمی و رسانه ای در حد و توانی نبوده اند که منجر به آزادی وی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    پدر شهدا و رهبر انبوهی از شیعیان و این همه مدت در زندان بدون مستمسک قانونی ! عجیب است که گاه دیده شده دانشگاهیان در دفاع از مظلومیت ایشان ظهور بیشتری داشته اند ! حوزه چکار می کند ؟ ... اللّٰهم انصر المظلومین سیما هذا العالم من عبادک ... أعزه الله ... بایستی تحرک جدی حوزه رو شاهد باشیم ... خداوند به سلامت بدارد