پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: در سال‌های گذشته و بخصوص در سال ۹۸، موتور تولید روشن شد و هواپیمای اقتصاد روی باند قرار گرفت و به حرکت در آمد؛ اما لازمه تحول اساسی در اقتصاد فاصله گرفتن از شرایط قبلی و جهش به سمت وضعیت جدید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبیین شعار سال، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره شعارهای اقتصادی را برگزیده‌اند که در این راستا سال ۹۸ را به عنوان سال رونق تولید و امسال را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند.

وی با اشاره به رابطه بین این دو شعار، افزود: از بیانات رهبر انقلاب اسلامی چنین برداشت می‌شود که بین رونق تولید که امری لازم و ضروری است و جهش تولید، تفاوت‌هایی وجود دارد. تفاوت‌هایی از جنس تفاوت بین حرکت و سرعت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در سال‌های گذشته و بخصوص در سال ۹۸، موتور تولید روشن شد و هواپیمای اقتصاد روی باند قرار گرفت و به حرکت در آمد، اما لازمه تحول اساسی در اقتصاد فاصله گرفتن از شرایط قبلی و جهش به سمت وضعیت جدید است.

وی افزود: البته منظور، جهشی است که با کنترل مناسب و حرکت متوازن و هماهنگ به سمت بالا همراه است و صدالبته تکانه‌های طبیعی خود را برای قرار گرفتن در سطح مناسب، برای ادامه حرکت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اینجاست که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی معنا پیدا می‌کند که حرکت‌های انجام شده اگرچه خوب است، اما یک‌دهم حرکت مورد انتظار نیست.

وی ادامه داد: درست مثل هواپیمایی که بعد از حرکت روی باند انتظار می‌رود از جا کنده شده و در حرکت خود تحول محسوس ایجاد کند والا نه‌تنها به مقصد نخواهد رسید، بلکه به انتهای باند رسیده و با برخورد به موانع متوقف شده و آسیب خواهد دید و با خطرات بسیار مواجه خواهد شد.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: اگر تمام جریان تولید کشور را به یک دایره متحدالمرکز تشبیه کنیم که همگی حول نقطه پیشرفت و رشد صنعتی و اقتصادی‌اند، با رونق تولید این دایره سرعتش مقداری بیشتر خواهد شد، اما دایره تغییری نمی‌کند.

وی ادامه داد: در جهش تولید باید کشور به‌گونه‌ای حرکت کند که در نهایت به تغییر دایره بینجامد که از طرفی وابستگی کشور به حداقل برسد و از سوی دیگر کالای ایرانی با ارزش افزوده‌تر در داخل و خارج کشور بازار مناسب بیابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: درواقع تفاوت است که قطاری بر روی یک ریل حرکت می‌کند و کمی سرعت می‌گیرد با زمانی که ریل عوض می‌شود و راه را تغییر می‌دهد تا مسیر رسیدن به مقصد کوتاه‌تر و هزینه‌ها کمتر شود و رابطه بین رونق تولید و جهش تولید هم این‌گونه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha