سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره در شرایط سخت در کنار مردم بوده و خواهد بود، گفت: طلاب و گروه های جهادی در جریان سیل و زلزله با کمک ها و خدمات ارزشمند خود موجب خرسندی و رضایت مردم و مسئولان شدند.

حجت الاسلام جواد تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با تبریک اعیاد شعبانیه به حضور پررنگ و گسترده طلاب و گروه های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: جامعه حوزوی با همه توان خود این روزها برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا در تلاش هستند.

وی با بیان این که طلاب، اساتید و روحانیان در ضدعفونی کردن اماکن عمومی، کمک به محرومان و مستضعفان، امور شرعی اموات کرونایی و همچنین تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده همکاری می کنند، افزود: همه توان و تلاش روحانیان، اساتید و طلاب کمک به مردم در این شرایط سخت است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره در شرایط سخت در کنار مردم بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: طلاب و گروه های جهادی در جریان سیل و زلزله با کمک ها و خدمات ارزشمند خود موجب خرسندی و رضایت مردم و مسئولان شدند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که طلاب مدارس علمیه استان نیز از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا آمادگی خود را برای خدمات رسانی به مردم و همچنین کادر درمانی اعلام کردند، گفت: خوشبختانه با تشکیل و راه اندازی قرارگاه جهادی در حوزه علمیه استان، شاهد تمرکز و برنامه ریزی مناسب این فعالیت ها در سطح شهرستان ها هستیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر طلاب و اساتید مدارس علمیه در هر شهرستانی مشغول ارائه خدمات به مردم و همچنین مراکز درمانی هستند، افزود: جامعه حوزوی با همه توان خود این روزها همراه با مردم در میدان مبارزه با ویروس کرونا هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان در هر حادثه ای همراه با مردم بودند و آنها را ترک نکرده اند، بیان داشت: در حال حاضر نیز صدها طلبه و روحانی در شهرهای مختلف استان به صورت خودجوش مشغول خدمت به مردم هستند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که روحانیت خدمت به مردم را افتخاری برای خود می داند، افزود: در این روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس علمیه تعطیل است، طلاب و اساتید حوزه نیز همراه با سایر گروه ها هر چه در توان دارد برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان ملت ایران از همان روزهای نخست شیوع بیماری در کشور تلاش کردند با تبلیغات دروغین و اخبار کذب، چهره روحانیت را در جامعه تخریب و تضعیف کنند، گفت: در یک ماه گذشته طلاب و روحانیان با خدمات رسانی به مردم و همچنین مراکز درمانی نشان دادند در کنار مردم هستند و آنها را تنها نخواهند گذاشت.

معاون امور طلاب و امور دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز برای عبور از بحران کرونا نیازمند عزم همگانی هستیم، افزود: حضور گروه های جهادی به ویژه طلاب جهادگر در جامعه، موجب دلگرمی و استقبال مردم شده است.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که یکی از مهم ترین دغدغه های مردم اجرای احکام شرعی بر روی اموات کرونایی بوده است، گفت: خوشبختانه با فتوای مهم مقام معظم رهبری و آمادگی طلاب و روحانیان در حال حاضر عزیزانی که به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، کلیه احکام شرعی بر روی آنها انجام می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر اساتید و روحانیان بسیاری در سطح شهرها با تشکیل گروه های جهادی غسل، تدفین و اقامه نماز میت بر روی جانباختگان کرونایی را بر عهده دارند، افزود: همه این مراحل با رعایت اصول بهداشتی و با نظارت مسئولان امر در حال اجرا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha