جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آشپزخانه اسلامی در شرایط بحرانی به بی خانمان ها غذارسانی می کند

حوزه/ یک آشپزخانه غذای نیازمندان در بورتون با وجود تعطیلی مسجد، بسته بندی موادغذایی برای نیازمندان را از طریق پارکینگ مسجد ادامه داده و همچنان به افراد بی خانمان و آسیب پذیر جامعه کمک رسانی می کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از derbytelegraph، یک آشپزخانه غذای نیازمندان متعلق به مسلمانان در شهر بورتون واقع در دربی شایر انگلستان، علی رغم شیوع ویروس کرونا همچنان به غذارسانی به افراد بی خانمان و آسیب پذیر ادامه می دهد.

سازمان اتحادیه بشریت یک نهاد خیریه می باشد که هدف آن کمک به نیازمندان از طریق برنامه های حمایتی بوده است. این موسسه خیریه به طور معمول یک آشپزخانه غذای نیازمندان را در از طرف مسجد جامع مرکزی رضویه اداره می کند که هر یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱ بعد از ظهر غذارسانی می کند، اما در حال حاضر مسجد به طور موقت به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

با تعطیلی مسجد از این پس خیریه فعالیت هایش را از طریق پارکینگ مسجد ادامه می دهد و داوطلبان تصمیم گرفته اند که از آنجا غذارسانی را انجام دهند. اعضای خیریه می گویند حمل و رساندن غذا بسیار حیاتی است و باید فاصله ها را نیز رعایت کرد.

ظاهر حسین بنیانگذار می گوید که خیریه فعالیت هایش را ادامه می دهد مگر اینکه از طرف مقامات دولتی آن ها را مجبور به توقف کنند.

حسین می گوید: بعد از تعطیلی مسجد ما فکر کردیم که آن ها آشپزخانه را هم می بندند اما ما از اهمیت این مکان با خبر هستیم و تصمیم گرفتیم که به کارمان همچنان ادمه دهیم.

وی گفت: رای اطمینان از پیروی از دستورالعمل های دولتی ، تعداد داوطلبان را فقط به دو نفر محدود کرده ایم و یک داوطلب را نیز در حالت آماده باش داریم که در صورت نیاز از او استفاده می کنیم.

به گفته حسین هفته گذشته کمک های اهدایی از یک بنیاد خیریه دیگر در بارتون داشته و ماسک های دائمی و چندین ماسک چندمنظوره برای آن ها فراهم شده که این امکان را به آن ها می دهد از خودشان و دیگر داوطلبان محافظت کنند.

 آن ها غذاها را در منزل تهیه کرده و بسته بندی کرده و به نیازمندان می رسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha