سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا به جبهه مبارزه با کرونا پیوست

حوزه/ انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا پیشنهاد کرد یک دوره سمینار آموزشی اینترنتی برای دانشجویان  سال آخر که قرار است به جبهه مبارزه با ویروس کرونا بپیوندند برگزار کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در شرایط دشواری که جامعه پزشکی برخی از اعضای خود را در نبرد با ویروس کرونا در سرتاسر جهان از جمله بریتانیا از دست داده است، انجمن پزشکی اسلامی بریتانیا، پیشنهاد داده که یک دوره «وبینار» که در حقیقت (سمینار آموزشی اینترنتی) می باشد به صورت رایگان برای تمامی دانشجویان سال آخر پزشکی که قرار است به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا آغاز به کار کنند برگزار گردد.

 این انجمن که وابسته به شورای مسلمانان بریتانیا می باشد به دانشجویان پزشکی که ممکن است برای کار فراخوانده شوند و در بحران کنونی با شرایط روحی مناسبی مواجه نباشند، کمک خواهد کرد.

دکتر شریف الغزال رئیس این انجمن در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگر جوامع پزشکی و مسلمان باید به هر شکلی که می توانیک گردهم آمده و از هم پشتیبانی کنیم. انجمن پزشکان مسلمان سابقه طولانی در حمایت از مسلمانان در حرفه های مراقبت های بهداشتی دارد اما در این بحران ما می خواهیم به هر شکلی که می توانیم از تمامی پزشکان حمایت کنیم.

 وی گفت: فراخوانده شدن در خط مقدم در چنین شرایط غیرقابل پیش بینی و دشواری در حال امتحان سختی است و قوای جسمی، عاطفی و معنوی زیادی می طلبد.

او خاطرنشان کرد: کسانی که به شکل خستگی ناپذیر در تلاش هستند تا از سلامتی و امنیت جوامع و عزیزانمان اطمینان حاصل کنند ، مستحق احترام و پشتیبانی عالی هستند. امیدواریم که بتوانیم راهنمایی های مناسبی به همکاران تازه ارائه دهیم.

دوره آموزشی «وبینار»  راهنمایی های عملی و بالینی را  از جمله برخورد با شرایط اضطراری را شامل می شود. همچنین مشاوره معنوی و مراقبت از خود در مورد مرخصی بیمار ، دعا و موارد دیگر را نیز  ارائه می دهد.

هارون خان ، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا ، با پشتیبانی از این ابتکار عمل ،  اعلام کرد که این شورا از هر گونه تلاش برای کمک به شهروندان حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha