پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه

حوزه/ براساس مصوبه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت حضوری همه مراکز آموزشی دانشگاهی و حوزوی تا پایان فروردین تعطیل است، همچنین مراکز زیارتی قم نیز مانند حرم مطهر و جمکران تا پایان فروردین تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  بهرام سرمست استاندار قم پس از پایان جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: براساس مصوبه امروز این ستاد، فعالیت حضوری همه مراکز آموزشی دانشگاهی و حوزوی تا پایان فروردین تعطیل است همچنین مراکز زیارتی قم نیز مانند حرم مطهر و جمکران تا پایان فروردین تعطیل خواهد بود.

استاندار از ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های قم تا پایان فروردین خبر داد و گفت: همچنان از تردد افراد غیربومی و غیرساکن جلوگیری خواهد شد.

سرمست عنوان کرد: حمل و نقل عمومی بین شهری نیز تا پایان ماه جاری تعطیل است.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت ادارات را از هفته آینده تا پایان فروردین مورد توجه قرار داد و گفت: از ۲۳ تا پایان فروردین، دو سوم نیروها باید در ادارات حاضر و یک سوم به صورت شیفتی سرکار حاضر شوند و یا از مرخصی استفاده کنند که مرخصی استحقاقی محسوب نخواهد شد و اولویت با افراد بیمار، مسن و بانوان است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت برخی واحدها مانند رستوران‌ها و مراکزی که موجب تجمع شود همچنان ممنوع است گفت: از هفته آینده فعالیت برخی اصناف کم خطر که لیست آن‌ها اعلام می‌شود بلامانع است.

سرمست در عین حال تصریح کرد: شرط فعالیت این واحدها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع است.

وی همچنین فعالیت پروژه‌های عمرانی و کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی را نیز به شرط رعایت مسایل بهداشتی بلامانع اعلام کرد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی مکلفند نتیجه کرونای مثبت مراجعان را به خود افراد، خانواده و محل کار آنان اطلاع دهند.

استاندار در پایان با اشاره به ضرورت استفاده مردم از کسب و کارهای اینترنتی و خدمات الکترونیکی از مردم خواست از هرگونه تردد غیرضروری در مراکز عمومی و خیابان‌ها بپرهیزند.

سرمست همچنین از صداوسیما خواست: همچنان به اقناع افکار عمومی، روشنگری و اطلاع رسانی به مردم و رعایت اصل ماندن در خانه بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha