جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرماندار قم

حوزه/  باوجوداین که غرفه‌های عرضه مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعطیل‌شده اما همچنان انتظارات لازم برای پیشگیری از کرونا در آن‌ها به وجود نیامده است؛ فعالیت شبانه‌روزی، خط‌کشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ورود دسته‌جمعی خانواده‌ها به این فروشگاه‌ها باید باقدرت دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی حیدری فرماندار قم امروز در جلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا که در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، گفت: اشتباه بزرگی که امروز می‌تواند به وجود بیاید، عادی جلوه دادن اوضاع به دلیل بازگشایی برخی ادارات و واحدهای صنفی است.

وی افزود: باوجوداین که غرفه‌های عرضه مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعطیل‌شده اما همچنان انتظارات لازم برای پیشگیری از کرونا در آن‌ها به وجود نیامده است؛ فعالیت شبانه‌روزی، خط‌کشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ورود دسته‌جمعی خانواده‌ها به این فروشگاه‌ها باید باقدرت دنبال شود.

فرماندار قم گفت: فروشگاه‌های بزرگ قم از فرصت جولان ویروس کووید ۱۹ باید برای رونق کسب‌وکارهای اینترنتی و نوین استفاده کنند.

حیدری گفت: برای کاهش تجمع مردم در قم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا روز ۲۳ فروردین ماه ساعت کاری این فروشگاه‌ها از ساعت ۹ تا ۲۱ فعال خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: وظیفه شورای اطلاع‌رسانی استان فراتر از اطلاع‌رسانی مسائل روزمره است و باید قدرت اقناع افکار عمومی در برابر پرسش‌ها و ابهامات و فرهنگ‌سازی سبک‌رفتاری مطلوب مردم در رابطه با کرونا را داشته باشد.

فرماندار قم افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۳ فروردین‌ماه تمدید و سپس فاصله‌گذاری هوشمند آغاز می‌شود؛ در فاصله‌گذاری هوشمند سخت‌گیری‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر فروردین‌ماه تعطیل خواهد بود اما فعالیت واحدهای تولیدی و صنوف با عمل به پروتکل‌های بهداشتی بعد از ۲۳ فروردین‌ماه بلامانع است؛ حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و هرگونه مکانی که امکان تجمع در آن‌ها وجود داشته باشد تا آخر فروردین‌ماه تعطیل خواهد بود؛ فروشگاه‌های بزرگ قم باید به نحوی به مردم خدمات‌رسانی کنند که زمینه‌های سرایت این ویروس را از بین برود اما متاسفانه نحوه کنونی فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای قم مطلوب نیست و امکان کنترل و پیشگیری از کرونا در آن‌ها وجود ندارد.

حیدری عنوان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل تردد بسیار زیاد مردم یکی از مراکز مهم تجمع و انتقال ویروس کووید ۱۹ است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکان تجمع در پشت صندوق پول و ورودی آن تشکیل نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha