جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب مقابله حکیمانه با ویروس کرونا

حوزه/ کتاب مقابله حکیمانه با ویروس کرونا از سوی بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب مقابله حکیمانه با ویروس کرونا از سوی بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «اصلاح نگرش به ماهیت کرونا»، «آشنایی دقیق با ویروس کرونا و راه های مقابله با آن» و «بیان توطئه های دشمنان، شبهات رایج و پاسخ به آنها» از سرفصل های این کتاب می باشد.

در مقدمه این کتاب آمده است:

بعد از اینکه مســأله ویروس منحوس کرونا در کشــور مطرح گردید و شیوع پیدا کرد، هم مردم و هم مســئولین در این برهه خاص، دچار شرایط ویژه ای گشتند که از هر لحاظ مورد آزمایش و ابتلائات و سختی هایی قرار گرفتند. به طوریکه اجتماعات، مراکز تحصیلی، نماز جمعه و... جهت جلوگیری از شــیوع این ویروس، تعطیل شــده و بسیاری از برنامه های اجتماعی دچار محدودیت  کشور جهان را درگیرخود ۹۰شدند. با اینکه این ویروس در حال حاضر بیش از کرده، ولی در کشور ما به طور خاص مورد توجه و تمرکز دشمنان و رسانه های آنان قرار گرفته اســت. به طوریکه دشمن -چه دشمنان خارجی و چه منافقان داخلی- از ابزار های رسانه ای خود به طور تمام وقت درصدد بیان ناکارآمدی نظام اسلامی در برابر این ویروس، بیان شبهاتی از شیوع آن از شهر مقدس قم و حمله به قشر روحانیت و همچنین زیر سوال بردن مقدسات دینی و... برآمده انــد تا افکار عموم مردم را بر علیه دین و نظام اســلامی جهت دهی کنند. اما رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) ضمن تشکر صمیمانه از کادر درمانی و بهداشتی و توصیه اکید به مسئولین ذیربط جهت پیگیری،   این مساله را یک مسأله زود گذر-که نباید بزرگنمایی شود- مطرح کرده و فرمودند که با توســل و دعا -مخصوصا دعای هفتم صحیفه سجادیه- در کنار رعایت کامل نکات بهداشــتی، از این بحران نیز عبور خواهیم کرد و آنچیزی که باقی خواهد ماند تجربه ها، رزمایش ها و اســتفاده از فرصت هایی است که از این بحران بدست آمده است. اما آن چیزی که در این برهه حســاس نیاز است نیروهای انقلابی وارد عرصه بشــوند، مساله روشنگری، ترویج و تبلیغ کامل در مورد این ویروس منحوس، پاســخگویی متین و قوی به شبهات ایجاد شــده از طرف دشمن و همچنین مبارزه با جبهه مقابل در جنگ تمام عیار رسانه ای که افکار مردم و مسئولین را مورد حمله قرار داده است، می باشد.

نوشــته ی حاضر با این هدف تدوین شده است که مبلغین و مروجین بتوانند از آن به عنوان یک ســلاح و پشتوانه ی محتوایی استفاده کنند تا در عرصه های رســانه و فضای مجازی، گفتگوهای عامیانه مردم افزایش آگاهی و... به عنوان رزمنده های درصحنه، این خرمشهر پیش رو را هم به مدد الهی فتح کنند.

ان شــاءالله با لطف الهی بتوانیم در عمل به ایــن وظیفه مهم، با القا آرامش به مردم و روشنگری برای آنان، از این ابتلاء الهی سربلند بیرون آمده و همچنین روز به روز شــاهد توفیقات روز افــزون و عنایات الهی و حضرت صاحب الامر (ارواحنا فداه) بر این نظام اسلامی باشیم.

علاقمندان جهت مطالعه این کتاب بر روی عکس زیر کلیک نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha