جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه فارس

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس از فعالیت حدود ۸۰ گروه جهادی طلاب به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام میثم همایی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فعالیت جهادی طلاب در مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، طلاب در گروه های مختلف جهادی به فعالیت هایی مانند ضدعفونی معابر و وسایل نقلیه، تهیه و توزیع ماسک و توزیع بسته های غذایی مشغول شده اند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب در حدود ۸۰ گروه به فعالیت می پردازند، اضافه کرد: از این تعداد حدود ۴۰ گروه در شیراز و مابقی در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس همچنین از راه اندازی غسالخانه در شیراز برای اموات کرونایی با فعالیت طلاب جهادی خبر داد و اظهار کرد: پیش از این اموات با تیمم به خاک سپرده می شدند، اما براساس هماهنگی هایی که علما و مدیریت حوزه علمیه استان فارس انجام دادند، امروز غسالخانه اموات کرونایی در شیراز راه اندازی شد و پس از این خانواده های اموات می توانند عزیزان خود را با رعایت پروتکل وزارت بهداشت، هرجا که خواستند دفن کنند.

وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از طلاب به صورت داوطلبانه می خواستند که در تجهیز اموات شرکت کنند، اما با گزینش هایی که انجام شد در مرحله پایانی ۵۰ نفر از طلاب در این امر مشغول به خدمت هستند.

حجت الاسلام همایی در پایان ضمن تشکر از شهرداری شیراز، وزارت بهداشت و مدیر آرامستان شیراز به دلیل همکاری هایی که برای دفن و غسل اموات کرونایی انجام دادند، یادآور شد: برای هر یک از اموات چهار نفر از طلاب مشغول فعالیت تجهیز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha