جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز مشکلاتی زیادی گریبانگیر فضای کسب و کار شده است، از مسئولان خواست به وعده های خود عمل کنند و کارگران را دریابند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در نشست با جمعی از نمایندگان قشر کارگری بیرجند با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای مردم با اشاره به اینکه دست بوس کارگران هستیم، گفت: گزارشی که از حاضرین در این جلسه از فضای کارگری ارائه کردند، مستلزم این است که تشکل های مرتبط با حقوق کار و کارگری سریعا از مسئولان دست اندرکار مطالبه نمایند تا فکری برای قشرهای ضعیف بردارند.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه ویروس کرونا سبب تعطیلی اصناف، کارگاه ها و بیکار شدن کارگرها از جمله آنهایی که دارای مشاغل کار روزانه هستند، شده است، افزود: البته موارد متعددی داشته ایم که صاحبان کسب و کار، مالکین و خیرین اقداماتی در جهت کمک به حال قشر ضعیف انجام داده اند که جای تشکر دارد، اما انتظار اصلی از دولت است که در جهت رفع نگرانی هایی که اقشار مختلف دارند، اقدام نماید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مشکلاتی که امروز گریبانگیر فضای کسب و کار شده است تنها مربوط به استان ما نیست، بلکه در سطح کشور هم وجود دارد، گفت: دستگاه های نظارتی اعم از دادستانی و سازمان بازرسی پیگیر  مشکلات کار و کارگری باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تأکید کرد: دولت برای وعده هایی که به مردم می دهد بایستی مصوبه داشته باشد، چرا که هرگونه اقدامی برابر قانون نیازمند مصوبه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه افزود: مسئولین برای کار و اقداماتی که می خواهند برای مردم انجام دهند، شفاف سازی نمایند و این زمانی محقق می شود که برای وعده هایی که می دهند مصوبه قانونی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: زمانی که مصوبه ی قانونی برای پشتیبانی و یا حمایت داشته باشیم، وظیفه دستگاه ها نسبت به کارگر، اقشار ضعیف و بقیه قشرها مشخص می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha