جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پویش کتابخوانی

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم از برگزاری پویش کتابخوانی و مسابقه "از نیمه شعبان تا نیمه رمضان" به صورت استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سجاد عمرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و با هدف ترویج حال خوش خواندن در این ایام، این اداره کل در نظر دارد با همکاری نشر مسجد مقدس جمکران و حوزه هنری، پویش کتابخوانی را همراه با دیگر مسابقات فرهنگی با هشتگ «#کتابخوان_منتظر» و شعار «کتابخوانی رسم منتظران است» برگزار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کتابخانه ها و کتابداران فعالیت های خود را در پیام رسان های مختلف با نشست های معرفی و بررسی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، نقاشی و کاردستی در کنار خانواده ها برگزار می کنند، لذا اداره کل کتابخانه ها نیز در سطح کلان پویش کتابخوانی و مسابقه از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان را برای همه اقشار و تمامی گروه های سنی با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی و مذهبی استان در نظر گرفته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین گفت: در این پویش، کودکان ۵ تا ۱۲ سال می توانند با نقاشی، معرفی کتاب، شعرخوانی، خواندن دعای فرج، سلام به امام زمان (عج) از راه دور، ارسال تصاویری از آذین بندی منزل با موضوع انتظار و دعای فرج در این مسابقه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال نیز می توانند با معرفی کتاب، دلنوشته به امام عصر(عج)، قصه گویی و خوانش کتاب و عکس هایی با هشتگ انتظار یعنی ... در پویش کتابخوان منتظر و مسابقه از نیمه شعبان تا نیمه رمضان شرکت کنند.

عمرانی ادامه داد: برای جوانان و بزرگسالان عزیز ۱۸ سال به بالا و علاقمند به برنامه های فرهنگی و هنری هم معرفی و خواندن کتاب، شعرسرایی و خواندن اشعار آیینی، عکاسی خلاق با موضوع «کتاب و انتظار» لحاظ شده است که از پانزدهم ماه شعبان آغاز می شود و تا پانزدهم ماه مبارک رمضان به پایان می رسد.

 وی همچنین گفت: آثار ارسالی شرکت کنندگان باید در چارچوب محورهای مسابقه باشد که شیوه معرفی، خلاقیت در گفتار و معرفی کتاب، رنگ آمیزی و نقاشی و عکاسی خلاق همراه با کیفیت صدا و تصویر از نکات مهم در ارزیابی کیفی به شمار می رود.

وی در خاتمه افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را به شماره ۰۹۲۲۴۸۳۵۴۷۹ از طریق پیام رسان های «بله» و «واتساپ» و اینستاگرام با هشتگ# کتابخوان ـ منتظر ارسال کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha