سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ طلاب جهادی مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز بعد از شیوع ویروس کرونا و با تعطیلی آموزش با تشکیل گروه جهادی، از نهم اسفند ۱۳۹۸ وارد کارزار مبارزه با کرونا و حفظ سلامت مردم شد.

حجت الاسلام علیرضا سالک، مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و با تعطیلی آموزش در مدارس علمیه، گروه جهادی این مدرسه از نهم اسفند ۱۳۹۸ وارد کارزار مبارزه با کرونا و حفظ سلامت مردم شد. 

وی ادامه داد: در روزهای آغازین با تشکیل قریب به ۱۰ اکیپ و با حضور ۹۰ درصد از طلاب مدرسه، اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و مراکز پر تردد  کردیم که این فعالیت در هفته ها و روزهای منتهی به آخر سال از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود. همچنین چند اکیپ هم به صورت روزانه در ورودی استان از طرف زنجان و مراکز مسافری به ضدعفونی مشغول بودند.

مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز ادامه داد: سازماندهی اعضا و ارتباط با مجموعه‌های متولی مبارزه با کرونا و فعالیت‌های جهادی امر سلامت در همان روزها و روزهای اول سریعا شکل گرفت و حتی به دیگر مجموعه ها برای تشکیل گروه های جهادی در مناطق مختلف کمک کردیم.

مسئول گروه جهادی حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز با بیان اینکه ۱۰۰درصد گروه و اکیپ جهادی مدرسه در سطح تبریز مشغول به فعالیت هستند، گفت: هم اکنون ۶۰ درصد از طلاب و اساتید مدرسه در کارگاه تولید دستکش و ماسک بهداشتی فعالیت می کنند و  تعدادی از طلاب هم ادامه کار ضدعفونی معابر را انجام می دهند. فعالیت در بعضی از پمپ بنزین ها و اقدام به خرید مایحتاج اولیه خانواده هایی که نمی توانند از خانه خارج شوند(افراد مسن) از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی می باشد.

وی تصریح کرد: تا پایان وضعیت فعلی، فعالیت های جهادی و امدادرسانی در عرصه سلامت ادامه خواهند داشت و با پایان آن، فعالیت جهادی و خدماتی در عرصه های دیگری مثل فرهنگی، عمرانی و امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سالک به آموزش مجازی طلاب هم اشاره کرد و گفت: از همان هفته اول تعطیلی مدارس تا امروز، کلاس‌ها و جلسات اخلاقی و بصیرتی به صورت مجازی توسط اساتید تدریس می شود. و طلاب جهادگر در کنار خدمات جهادی و اجتماعی، وظایف تحصیلی خود را نیز انجام می دهند.

مدیر مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز در پایان از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه استان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha