دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فعالیت کلیه مساجد سلانگور تا ۹۰ روز دیگر تعلیق شد

 حوزه/ پس از یک نشست ویژه میان دفتر مفتی ایالتی، شورای مذهبی اسلامی سلانگور و ریاست دینی اسلامی این ایالت در مالزی، دستور به تعلیق فعالیت مساجد و مدارس اسلامی تا ۹۰ روز دیگر صادر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، فعالیت ها و اقامه نماز در کلیه مساجد در ایالت سلانگور در مالزی تا ۳۱ ماه می به حالت تعلیق درآمده است.

این تعلیق پس از یک نشست ویژه روز گذشته میان دفتر مفتی ایالتی ، شورای مذهبی اسلامی سلانگور و ریاست دینی اسلامی این ایالت، به دستور سلطان شرف الدین ادریس شاه حاکم سلانگور صادر شد.

محمد منیر بانی، دبیر خصوصی سلطان این دستور را اعلام کرده و از تعطیلی مساجد، مراکز و مدارس اسلامی تا پایان ۳۱ می خبر داد.

وی گفت: این فعالیت ها شامل نماز جمعه، نمازهای  جماعت، نشست ها و سخنرانی ها است. این تصمیم با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

محمد منیر در ادامه افزود: با این حال اگر زودتر از آنچه انتظار می رود با شیوع بیماری مقابله شود، دستور جدیدی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمازهای اصلی جمعه باید با نماز ظهر در خانه جایگزین شود، افزود: نمازهای یومیه و نمازهای ماه رمضان نیز باید در خانه اقامه شوند.

وی افزود: همه شهروندان باید برای مقابله با شیوع بیماری تلاش کنند، با ماندن در خانه، اطمینان از نظافت شخصی و همچنین رعایت فاصله های اجتماعی تعهد بیشتری در این رابطه داشته باشند.

به گفته این مقام مالزیایی، پخش اخبار و ویدئوهای جعلی پیرامون ویروس کرونا نیز به یک معضل در جامعه تبدیل شده است. وی از مردم خواست مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان داده و به راحتی به مطالب جعلی  در رسانه های اجتماعی اعتماد نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha