جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/عضو خبرگان رهبری متن نامه آیت الله اعرافی به پاپ و شیخ الازهر را عالمانه، حکیمانه دانست و گفت: این تعاملات موجب عزت یافتن پیروان ادیان الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، با اشاره به نامه اخیر آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به شیخ الازهر و پاپ رهبر مسیحیان جهان اظهار داشت: این اقدامی که آیت الله اعرافی انجام دادند کار بسیار خداپسندانه ای بود که انسان را یاد نامه های رسول اکرم (ص) می اندازد که به سران کشورها و ادیان دیگر می نوشتند و یا یادآور مباحثه هایی است که امام رضا (ع) و امام صادق (ع) در طول زندگی خودشان داشتند.

وی ادامه داد: به هر حال این نامه نگاری هایی که در صدر اسلام از سوی پیامبر (ص) و اهل‌بیت ایشان صورت می گرفته یک خط و الگویی را پیش روی ما قرار می دهد و آن این است که دنیای اسلام باید با دنیای پیرامون خودش مرتبط باشد.

این تعامل ها  فاصله ها را کم می کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز بر ضرورت افزایش این تعاملات تاکید کرد و بیان داشت: این تعامل ها می‌تواند فاصله ها را کم کند و در حالی که ما می توانیم مواضع خودمان را داشته باشیم، یک دیدگاه های مشترکی را نیز با سایر ادیان پیدا می کنیم.

وی این کار را موجب عزت یافتن پیروان ادیان الهی دانست و بیان داشت: به هر حال با رئیس الازهر که نامه نگاری شده ما با اهل سنت اشتراکات زیادی داریم و این اقدام بسیار خوب بوده و این کار می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به خصوص به عنوان پیروان اهل‌بیت (ع) بیشتر برجسته کند.

رئیس دانشگاه قم تاکید کرد: نامه نگاری با پاپ نیز می‌تواند وحدت بین ادیان الهی و مسلمانان را بیشتر کند تا بتوانیم برای مشکلات جهانی مانند کرونا، راه حل های مشترک و جهانی پیدا کنیم.

متن نامه بسیار عالمانه، حکیمانه نوشته شده است

وی ابراز داشت: متن نامه بسیار عالمانه، حکیمانه و تمام جوانبی که به جا بود در نامه آورده شود، آیت الله اعرافی به آن ها اشاره کرده بودند که نشان‌دهنده ای بینش باز ایشان است.

عضو خبرگان رهبری افزود: ایشان سال های سال در جامعه المصطفی حضور داشتند و یک شخصیت جهانی هستند که با دنیا کاملا آشنا هستند و این‌که چنین اقدامی را انجام داده اند مبتنی بر شناخت و آگاهی کاملی است که از دنیا دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این آیت الله اعرافی جریانات فکری جهان اسلام و همچنین جریانات فکری غیر مسلمانان را به خوبی می شناسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نیز رهبر انقلاب نامه هایی به جوانان اروپایی داشتند که بازتاب های بسیار خوبی داشت به هر حال این اقدامات مورد تایید اسلام است و می‌تواند اهداف اسلام را به خوبی محقق کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha