جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ارتباط با ادیان و رهبران دینی در جهان امری ضروری و مؤثر است، گفت: این‌گونه ارتباطات موجب نشر معارف اهل‌بیت (ع) می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نامه اخیر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به شیخ الا زهر و پاپ رهبر مسیحیان جهان اظهار داشت: موضوعی که در طول زمان و دهه‌های اخیر به‌راحتی می‌توان دید این است که دشمنان اسلام می‌خواهند اسلام واقعی و محمدی را به‌صورت انحرافی و بد جلوه بدهند.

وی اسلام هراسی را هدف اصلی این توطئه افکنی ها عنوان کرد و ابراز داشت: داعش مصداق اسلام هراسی است که دشمنان اسلام آن را علم کردند تا چهره‌ای واقعی اسلام را مخدوش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل تأکید کرد: اگر می خواهیم اسلام واقعی را به مردم جهان نشان بدهیم، پیغمبر اسلام و اهل‌بیت ایشان مظاهر عالی اخلاق بوده و در عمل و کردار مشابه ایشان را در هیچ جایی نداریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم این کار جا بیفتد برقراری این‌گونه ارتباطات با ادیان و بزرگان آن‌ها بسیار مؤثر است که اسلام و تشیع را معرفی کرده و در واقع از شیعه اتهام زدایی کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در واقع ارتباط بین مذاهب باعث می‌شود که تشیع حرف‌های خودش را راحت بزند؛ چراکه در هر موضوعی که در دنیا وجود دارد، اسلام و شیعه عالی‌ترین حرف و سخن را در آن زمینه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha