پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به حضور جهادی طلاب در عرصه مبارزه با کرونا، گفت: تاثیر حضور طلاب در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم در صحنه‌های مختلف بسیار بیشتر از سخنرانی در مسجد خواهد بود.

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به حضور جهادی طلاب در عرصه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: این حرکات برخاسته از تعالیم و آموزش‌های اسلامی است که در حوزه‌های علمیه به طلاب آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی از موضوعات اصلی در حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: یک زمان این ایثار و فداکاری در قالب جهاد و شرکت در جبهه‌های جنگ خودش را نشان می‌دهد، که حضرت امام(ره) هم در وصیت نامه خود و هم در منشور روحانیت به این موضوع اشاره کرده‌اند و یکی از افتخارات جامعه روحانیت، این است که به نسبت جمعیتش بیشترین شهید را به انقلاب و اسلام اهدا کرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: یک بار این فداکاری‌ها با حضور در یک منطقه محروم روستایی و خدمت رسانی و تبلیغ در آن منطقه خود را نشان می‌دهد و یک بار هم همچون شرایط فعلی، در میدان مبارزه با کرونا و خدمت رسانی به مردم در این حوزه ظهور و بروز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هر جا که طلاب احساس ضرورت کنند، وارد میدان عمل می‌شوند، گفت: این خدمت رسانی‌ها جزء کارهای همیشگی و دائمی طلاب بوده، اما در سال‌های اخیر برخی از این اقدامات بیشتر به گوش مردم رسیده و رسانه‌ای شده است. به طور مثال، در سال‌های قبل از انقلاب، طلابی که در روستاها برای تبلیغ حاضر می‌شدند، در کنار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، اقدام به ساخت مسجد، خانه، راه و پل نیز در آن منطقه می‌کردند، و لذا تفاوت خدمت رسانی‌های امروز با گذشته تنها در انسجام آن است.

حجت الاسلام ملیحی تصریح کرد: با بیان اینکه فعالیت جهادی طلاب در جامعه، بلندگویی برای ترویج تعالیم ناب و اصیل اسلامی است، که در حوزه‌ها آموزش دیده‌اند، مطرح کرد: زمانی که مردم می‌بینند، روحانی که از روی منبر همه را دعوت به فداکاری و خدمت می‌کند، خودش در خط مقدم خدمت رسانی‌ حضور دارد، این بهترین تبلیغ در شرایط فعلی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: البته این خدمت‌رسانی‌ها مختص به مسلمانان نیست و نامه خانه طلاب جوان قم برای خدمت رسانی به مردم اروپا و غیر هم دین خود، که در آن اعلام آمادگی کردند تا به افراد سالمندی که در آن کشورها احساس می‌شود در اولویت نیستند، رسیدگی کنند گویا این موضوع است.

وی تاکید کرد: قطعا تاثیر حضور طلاب در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم در صحنه‌های مختلف بسیار بیشتر از سخنرانی در مسجد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha