جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن خیری

حوزه/ رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم گفت: یکی از شاخصه های مهم هویت فرهنگی جامعه ما، حمایت از اقشار ضعیف و دستگیری از فقرا و نیازمندان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: برخلاف تمدن و فرهنگ غربی که بیشتر بر فردگرایی و تأمین لذت و منفعت فردی استوار است، ما در فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی بر روی مساله جمع گرایی و در نظر گرفتن منافع و مصالح جامعه از جمله دستگیری از اقشار ضعیف جامعه تأکید ویژه ای داریم.

وی افزود: یکی از مسایل مورد تأکید در فرهنگ ایرانی و اسلامی، اهمیت دادن به بحث مواسات و تعاون و همدلی بر اساس ایمان و تقواست که در این رابطه نیز آیات و روایات بسیاری وجود دارد و بسیاری از ایرانیان از دیرباز خود را مقید به رعایت این مسایل می دانسته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از جمله مصادیق بارز جمع گرایی و توجه به مشکلات دیگر افراد جامعه به خصوص گرفتاران، می توان به کارهایی چون رواج قرض الحسنه، کارهای عامل منفعه، وقف و غیره اشاره کرد.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات تلویزیونی خویش در روز نیمه شعبان همگان را به مواسات و کمک و همدلی مؤمنانه دعوت کردند که قطعاً تحقق این امر می تواند به گره گشایی از بسیاری از مشکلات قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه کمک کند.

وی افزود: به لطف الهی از زمان شیوع ویروس نحس کرونا تاکنون، بسیاری از مردم ما از جمله خیرین و جهادگران بسیجی در کنار کادر پزشکی و درمان، فعالیت های خیرخواهانه چشمگیری داشته اند و به خصوص در حمایت از خانواده های کم بضاعت در حد توان سنگ تمام گذاشته اند و البته مهم این است که این فعالیت های انسان دوستانه و احسان و نیکوکاری در آستانه ماه مبارک رمضان، توسعه و رواج بیشتری پیدا کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha