جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شاهچراغ(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) از برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان امسال در این بارگاه منور، بدون حضور زائر، از طریق رسانه ملی و فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سلامی، صبح امروز در جمع خبرنگارن اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان امسال ویژه برنامه های مختلفی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام تدارک دیده شده است، که به سبب تعطیلی موقت این بارگاه منور به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، این برنامه ها بدون حضور زائران گرانقدر برگزار می شود.

وی در تشریح این ویژه برنامه ها افزود: مطابق روال هر سال مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم به‌ صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر برگزار خواهد شد. این آیین‌ معنوی هر روز از ساعت ۱۱:۴۵ آغاز  و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان برجسته استان فارس ادامه می‌یابد و به صورت زنده از شبکه‌های فارس و ۴ سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ادامه تصریح کرد: برای رمضان امسال مسابقات مختلف اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir تدارک دیده شده است، که اطلاعات و فرم اینترنتی این مسابقات همزمان با آغاز این ماه مبارک بر روی این پایگاه قرار داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک در حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعاهای کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه های رمضان از شبکه فارس پخش می شود.

حجت الاسلام سلامی در تشریح برنامه های مناسبتی این بارگاه منور گفت: ۱۹ اردیبهشت ماه، مراسم جشن شب میلاد باسعادت کریم اهل بیت(علیهم السلام) امام حسن مجتبی(علیه السلام) و ۲۳، ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت، مراسم سوگواری شهادت امیرمومنان حضرت علی(علیه السلام) و لیالی پرفیض قدر از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم شبی با شهدا، تهیه کلیپ و بیان احکام ویژه نوجوانان، روایتگری از شهدا و بیان داستان های قرآنی همراه با نقاشی و اوریگامی ویژه کودکان و نوجوانان و تولید کلیپ های عبادی، احکامی و معارفی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ در حرم مطهر هست که از طریق فضای مجازی و کانال های اطلاع رسانی حرم مطهر پخش خواهند شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر احمد بن موسی(ع) در پایان به ایستگاه ضدعفونی خودرو در جوار حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این ایستگاه که به همت این معاونت در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت، راه اندازی شده است در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه صبح و بعداز ظهر اقدام به ضدعفونی خودورهای عبوری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha