پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تور واقعیت مجازی رایگان مسجد الاقصی و اماکن مقدس بیت المقدس در رمضان

حوزه/ «تور مجازی شهر مقدس» با ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی به صورت یک مستند ۸ دقیقه ای این امکان را به بینندگان می دهد تا از شهر قدیمی بیت المقدس که اسرائیل در ۱۹۶۷ آن را اشغال کرد بازدید کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational، مسلمانانی که آرزو دارند در ایام ماه مبارک رمضان از مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس بیت المقدس دیدن کنند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی این مساجد می توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی از این اماکن بازدید کنند.

«تور مجازی شهر مقدس» با ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی به بینندگان این فرصت را می دهد تا از شهر قدیمی بیت المقدس که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرده بازدید کنند.

این مستند هشت دقیقه ای که برای بازدید از طریق یک هدست واقعیت مجازی ساخته شده است، در تاریخ ۲۴ مارس به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت. در حالی که برای نخستین بار از سال ۱۹۹۲، ماه مبارک رمضان، عید پاک و عید یهودیان در یک ماه قرار گرفته است، به دلیل اقدامات مهاری ویروس کرونا، مساجد تعطیل شده و درهای مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس بسته شده اند.

به گفته موزه سازنده مستند، این فیلم تاکنون هزاران بار مورد بازدید قرار گرفته است.

این تور رایگان قرار بوده در روز نخست ماه رمضان به پایان برسد، اما به مدت یک هفته تا ۳۰ آوریل تمدید شده است. پس از این مهلت بازدیدکنندگان باید ۳.۹۹ دلار برای هر بار بازدید بپردازند.

بینندگان می توانند بخشی از جمعیت ده هزار نفری از مسلمانان را که برای نماز ماه رمضان در مسجد الاقصی و گنبد صخره جمع می شوند تشکیل دهند. این فیلم نمازها را در طول شب های القدر ، با گرامیداشت نزول قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص)پخش می کند. به طور معمول، در طول این نمازها ، مکان به روی غیرمسلمانان بسته است.

برای حضور در این تور از این لینک https://www.tod.org.il/en/holy-city-vr استفاده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتقاد IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    سلام علیکم. لطفا این مطلب را حذف کنید چرا که سایتی که برای تور مجازی معرفی کرده اید یک سایت هدف دار یا لا اقل یک سایت بی طرف نیست. چرا که اولین چیزی که در این سایت به چشم می خورد عدم وجود زبان عربی است در صورتی که اگر من باب احترام یا حتی عرف بین المللی هم که شده باید زبان عرب را به عنوان یک سایت موزه داشت. در این سایت فقط دو زبان عبری و انگلیسی به چشم می خورد. مطلب بعدی این که دامنه این سایت il است که متعلق به رژیم غاصب صهیونیستی است( مثل ir که برای جمهموری اسلامی ایران است) آیا تبلیغ و تشویق برای بازدید از سایت متعلق به این رژیم آن هم با وصفی که در بالا گفتم و از همه مهم تر توسط یک سایت اسلامی درست است؟؟؟؟؟؟؟!