جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
به مسلمان داروساز آمریکایی به خاطر داشتن ماسک تیزر زده شد!

حوزه/ یک داروساز مسلمان که اوایل ماه آوریل با ماسک محافظ برای خرید به فروشگاهی رفته، مورد حمله نگهبان قرار گرفته، با تحقیر و بی احترامی با وی رفتار شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) شعبه مریلند به نمایندگی از یک مرد مسلمان که به خاطر رعایت بهداشت جمعی مورد برخورد نژادپرستانه و تبعیض آمیز قرار گرفت، شکایت کرده و خواستار تحقیقات اداره پلیس در این رابطه شد.

مکرم مگدیک، یک مسلمان آمریکایی تونسی تبار که یک مدیر داروساز در شهرستان هوارد در ایالت مریلند آمریکا می باشد، به دلیل پوشیدن ماسک محافظ توسط نگهبان فروشگاهی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به او برچسب و دستبند زده شده و با بی احترامی و تحقیر همانند یک جنایتکار با وی رفتار شده است.

این داروساز مسلمان در تاریخ ۴ آوریل به یک فروشگاه وارد شده، یک نگهبان امنیتی به وی نزدیک  شده، و از وی خواسته ماسک را از صورتش بردارد. وی ماسک خورد را برمی دارد تا وی چهره او را ببیند، زیرا او یک خریدار دائمی و شناخته شده فروشگاه بوده است. وی سپس ماسک دیگری گذاشته و از نگهبان نیز خواسته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند. نگهبان به وی گفته اگر ماسک خود را برندارد اجازه خرید از فروشگاه را نخواهد داشت و همین مسئله موجب بحث و حمله نگهبان با دستبند به خریدار مسلمان شده است.

 این حادثه در اوایل ماه آوریل رخ داد که نظرات پیرامون لزوم استفاده یا عدم استفاده از ماسک تغییر می کرد و این مسئله آمریکایی ها را گیج کرده بود و پیام های مختلف و گمراه کننده ای از سوی دولت فدرال آمریکا منتشر می گردید. در این زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز با اعلام اینکه خودش حاضر نیست ماسک بزند، پیام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (سی دی سی) را نادیده گرفت.

زینب چودری مدیر روابط عمومی شورای کایر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که رسانه ها اعلام کردند که سی دیسی  قصد دارد تا راهنمایی های لازم را برای همه در پوشیدن ماسک صورت صادر کند. صرف نظر از دستورالعمل اختیاری ارائه شده، این قربانی یک ارائه دهنده خدمات درمانی بوده است که به دلیل شغلش در تماس با بیماران آلوده قرار  می گرفت. او ماسک پوشیده بود تا از دیگران و همچنین خودش محافظت کند.

چودری گفت: بسیاری از افراد بودند که پیش از اجباری شدن توسط مقامات رسمی پوشیدن ماسک محافظتی را آغاز کردند و این حق آن ها بوده که اجازه داشته باشند از خودشان و عزیزان شان محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha