دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: در دین تأکید شده که موفقیت حقیقی تنها از مسیر صداقت به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین و شبکه شما به روی آنتن می رود، اظهار کرد: خداوند در سوره توبه فرمود: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اهل تقوا شوید و انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) که از صادقان هستند، همراه شوید.  

وی با تشریح شاخصه‌های جامعه مهدوی، تصریح کرد: امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) زمانی که در دروان امامت، جلوه‌هایی از عدل الهی را محقق کردند، در واقع جلوه‌هایی از زندگی مهدوی را تحقق بخشیدند و با مرور زندگی آنها می‌توانیم جلوه‌هایی از زندگی مهدوی را درک کنیم.  

امام جمعه قزوین افزود: در مقابل سیره و سنت ائمه اطهار(ع)، زندگی معاویه، کفار و منافقین بود؛ آنها در حالی که خون به ناحق می‌ریختند و به مردم ظلم و ستم می‌کردند اما همانند مستکبران امروز ظاهری اتوکشیده داشتند و خود را حامی حقوق مردم معرفی می‌کردند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه صداقت تنها راه دستیابی به موفقیت در نگاه دین است، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند موفقیت‌ها تنها در سایه صداقت به دست می‌آید و اگر می‌خواهیم به مقصد حقیقی دست یابیم تنها باید از مسیر صداقت عبور کنیم.  

وی اضافه کرد: هر کسی جز مسیر صداقت را در پیش بگیرد، ناکام می‌ماند و خیال می‌کند که به مقصدی رسیده است. امیرالمؤمنین(ع) فرموده هیچ چیزی را مطمئن‌تر از صداقت نمی‌شناسم که انسان را به مقصد می‌رساند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: برخی در دوران امام علی(ع) کارهای معاویه را به زرنگی تفسیر می‌کردند اما امیرالمؤمنین(ع) با ناراحتی فرمودند ما در دورانی زندگی می‌کنیم که بیشتر مردمانش حیله و نیرنگ را زرنگی می‌دانند اما نمی‌دانند که حیله و نیرنگ نتیجه‌ای به همراه ندارد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha