چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موسسه دارالعرفان

حوزه/ در پی شیوع ویروس منحوس کرونا و فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دستور حضرت استاد انصاریان به منظور پاسخگویی هر چه بیشتر به سؤالات و دغدغده‌های دینی و اعتقادی مردم، فعالیت واحد پرسش و پاسخ دفتر معظم له به صورت تلفنی و فضای مجازی قوت بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بنابر نظر استاد انصاریان قوت فعالیت‌های مؤسسه در بستر فضای مجازی و همراهی با پویش در خانه بمانیم تا شکست کرونا، با توجه به اهمیت پاسخگویی به سؤالات، شبهات و دغدغده‌های دینی و معرفتی مردم، فعالیت واحد پاسخگویی به سؤالات دفتر استاد انصاریان افزایش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش: واحد پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات دینی پایگاه اطلاع‌رسانی استاد انصاریان تاکنون قریب به نیم میلیون پرسش با موضوعات مشاوره خانواده، مسائل شرعی و پاسخ به شبهات جدید پاسخ داده است.

این گزارش حاکیست، بخش پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی این مؤسسه از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز نموده و از طریق سایت erfan.ir پاسخگوی سؤالات مختلف توسط مخاطبان در سطوح مختلف بوده است.

پاسخگویی به سؤالات در حوزه‌های مختلف دینی از جمله اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، خانواده و احکام توسط کارشناسان مربوطه تحت اشراف استاد انصاریان انجام شده است که حاصل آن تنظیم کتاب‌هایی در قالب پرسش و پاسخ در موضوعات مختلف است که پرسش و پاسخ با موضوع مباحث اعتقادی به چاپ رسیده و مورد استقبال فعالان فرهنگی و مخاطبان مختلف قرار گرفته است.

این گزارش با تأکید بر توجه استاد انصاریان و مجموعه تحت اشراف علمی ایشان به حوزه پاسخگویی می‌افزاید: دقت در پاسخگویی با توجه به ویژگی‌های سنی و علمی مخاطب و سرعت در پاسخگویی از دیگر مزایای بخش پاسخگویی مؤسسه فرهنگی دارالعرفان می‌باشد و از ویژگی‌های مهم بخش پاسخگویی دارالعرفان نظارت مستمر و کمّی کردن اطلاعات است که با توجه به سن، تحصیلات، نوع سؤالات و...  به صورت ماهیانه و کمّی و دسته‌بندی شده و در قالب گزارشات ۶ ماهه و سالانه منظم و بازخوردهای مخاطبان از بخش سایت را جهت تصمیم‌گیری‌های پاسخگویان مهیا می‌کند.

بر اساس این گزارش، مشاوره خانواده، مسائل شرعی و پاسخ به شبهات جدید از میان تنوع سؤالات گسترده از مهمترین مباحثی است که پایگاه اطلاع‌رسانی استاد انصاریان بیشترین خدمات را در آن بخش‌ها ارائه داده است.

از اقدامات ویژه این سایت در بخش پاسخگویی این است که مخاطبینی که برای حل مسائل خود علاوه بر تماس مکتوب نیاز به ارتباط حضوری نیز داشته باشند در اولویت قرار گرفته و اقدامات مقتضی برای حل مشکلات آنها به فراخور هر مسئله انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است، به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های حضوری مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان به منظور همراهی با سایر نهادها و سازمان‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی تعطیل و یا به صورت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام می‌باشد و از ابتدای وقوع این حادثه فعالیت‌های مجازی مؤسسه قوت بیشتری گرفته است.

در طول ایام ماه مبارک رمضان پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و اعتقادی همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۴ از طریق فضای مجازی و بخش پاسخگویی سایت به صورت پست الکترونیکی توسط کارشناسان واحد پاسخگویی دفتر استاد انصاریان انجام می‌گیرد.

همچنین مشاوره و پاسخگویی تلفنی در ساعت اداری نیز دایر است.

علاقه مندان می توانند برای طرح سوالات دینی و اعتقادی خود به نشانی http://www.erfan.ir/farsi/qa و برای بهره مندی از مجموع پاسخ های ارائه شده توسط کارشناسان واحد پاسخگویی به پرسش های دینی به نشانی ذیل مراجعه کنند؛
http://www.erfan.ir/farsi/article/lists/۷۶

انتهای پیام  پ ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحمن IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    من از جانبازان دفاع مقدس هستم با خدایم خلوتی دارم.و گاهی در رؤیا چیزی می‌شنوم و یا میبینم.که گاهی برای امور دنیایی است از پندها و یا اخبارهای دنیایی و آخرتی که بیشتر برای تحکیم ایمان به خداوند و اوامر اوست.مدتی پیش در عالم رؤیای صادقه بمن گفته شد ترا بعد از مرگ به شکلی دیگر باز می‌گردانیم.میخواهم بدانم نظر شما در این مطلب چیست متشکرم
  • مرتضی فرجی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام بنده یک سوالی داشتم من نمیدونستم باید بعداز استمنا غسل جنابت کنیم و بدون جنابت نماز میخوندم الان نمیدونم چند نماز بدون غسل جنابت نماز خوندم حالا خوندن آن نماز ها برمن واجب است
  • وحید IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    با سلام و وقت بخیر.مدتی هست که دایما وسوسه چشم زدن و چشم زخم دارم.و دایما احساس میکنم خوانوادمو دارم چشم میکنم و فکر بد به سراغم میاد.از صبح که بیدار میشم در حال خواندن دعاهای ماشاالله،سوره مبارکه ناس وفلق،و ان یکاد،ایت الکرسی و غیره هستم و صدقه میدم تا شب.خسته شدم واقعا از این وسواس و فکر.ممنون میشم کمک کنید تا رهایی پیدا کنم از این وضعیتم.
  • محمدرضاترکاشوند IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام آیا دیدن فیلم هایی که در سایت ها و کانال ها قرار دارند(فیلم های کمک درسی)مشکلی دارد؟
  • نادیا IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام حکم سیگار کشیدن برای مرد چیه ؟؟درصورتی که میدونسته خانمش از اول با اینکار مخالف بوده وهست و میتونه روی زندگیش هم تاثیر گذار بوده ؟؟یکسال بعد عروسی سیگاری شده و میدونه راضی نیستم ولی کاره خودشو میکنه خسته شدم راه حل بگید تورو خدا
  • ریحانه IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام ببخشید من یه سوال داشتم درباره ی نگه داشتن سگ درخانه . سگ نجس هست .اخه بعضی هامیگن که سگ های خیابانی نجس هستن وسگ های اپارتمانی تمیز وپاک اند ! اصلا سگ ها چرانجس هستند؟ ودرقران چیزی ازانها گفته نشده! گربه هم نجس هست ؟میشه درخانه نگه داشت؟ ممنون میشم هرچه زودتر جواب بدید.