جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالیت طلاب در سواحل گیلان

حوزه/ مسئول کمیته سلامت معنوی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تا کنون قریب به ۵۰۰ طلبه و همچنین ائمه جماعت توجیه شده اند که در ایام ماه مبارک رمضان به صورت هماهنگ به کار تبلیغی در مسجد بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام جنتی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از طلاب جهادی که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: به مسجد دو نوع می شود نگاه کرد، یک نگاه حداقلی و دیگری حداکثری است.

وی افزود: اگر نگاه ما به مسجد حداقلی شد خیلی راحت می گویند که چون اجتماعات تعطیل شده، مسجد نیز باید تعطیل شود، چرا که جایگاه آن به حد نمازخانه تنزل پیدا کرده است.

مسئول کمیته سلامت معنوی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اما اگر نگاه حداکثری حاکم باشد، متفاوت است، امام خمینی(ره) مسجد را دارای تمام کارکردهای اجتماعی می دانند و ما شاهد بودیم که پس از رحلت رسول اکرم(ص) نگاه نمازخانه ای به مسجد در دوران خلافت اموی حکم فرما شد.

حجت الاسلام جنتی بیان کرد: بدنه هیئت امنای مسجد و ائمه جماعات باید نگاه حداکثری به مساجد داشته باشند و اگر در قم از ۷۰۰ مسجد بررسی کنیم، شاید ۲۰۰ مسجد به این کارکردهای اجتماعی می پردازند، اما این دلیل نمی شود که دیگر مساجد را به سمت نگاه نمازخانه ای سوق دهیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امر که قرارگاه کریمه اهلبیت(س) شکل گرفت، کمیته ای شکل گرفت که جایگاه مساجد را احیا کند.

مسئول کمیته سلامت معنوی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: بعد از اتمام کرونا ممکن است که این شبهه ایجاد شود که مدتی درب حرم ها و مساجد بسته بود و هیچ اتفاق بدی نیفتاد، این نگاه را جریان های سکولار در جامعه ترویج می دهند.

حجت الاسلام  جنتی اضافه کرد: اگر دشمن به دنبال تقابل دین و علم بود، با حضور و خدمت رسانی طلاب در میدان این پروژه ابتر ماند، امروز نیز ما باید کاربرد و جایگاه مسجد را به منسه ظهور بگذاریم.

وی مطرح کرد: همه جریان های تبلیغی و فرهنگی کشور به این نتیجه رسیده اند که هر کاری قرار است انجام شود، اگر در مسجد باشد نتیجه بهتری رقم خواهد خورد.

مسئول کمیته سلامت معنوی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تا کنون قریب به ۵۰۰ طلبه و همچنین ائمه جماعت توجیه شده اند که در ایام ماه مبارک رمضان به صورت هماهنگ به کار تبلیغی در مسجد بپردازند، این گروه های تبلیغی با کمک ائمه جماعت و پایگاه های بسیج به خدمت رسانی دینی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام جنتی ادامه داد: شماره تلفن ۵۰۰ خانوار تجمیع شده و به صورت سامانه ای از سوی مسجد پیامک های آموزنده به آن ها ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha