چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسابقه کتابخوانی شهید زین الدین

حوزه/ آیین اختتامیه و قرعه کشی مسابقه ملی کتابخوانی «تنها زیر باران» از سوی موسسه حماسه ۱۷ به صورت مجازی در جوار مزار شهیدان مهدی و مجید زین الدین در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  آیین اختتامیه مسابقه ملی کتابخوانی با عنوان «تنها زیر باران» ویژه معرفی سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این آیین که به دلیل شیوع بیماری کرونا به شکل مجازی و بدون حضور میهمانان برگزار شد، سردار «حسین کاجی» مسئول موسسه حماسه ۱۷ و از راویان دفاع مقدس با اشاره به ویژگی الگویی شهیدان زین الدین گفت: شهید مجید زین الدین اسوه اخلاق، اخلاص واقعی، تربیت و رشد دینی بود و نباید این الگوی کم نظیر در سایه نام برادر مغفول بماند.

وی افزود: شهید مهدی زین الدین نیز به همه در اوایل جنگ الگوی یک فرمانده و یک بسیجی برای برهم زدن همه معادلات رایج را معرفی کرد و با اخلاقی بی نظیر تنها برای رضای خدا در عرصه نبرد حق علیه باطل گام برداشت.

کاجی ادامه داد: سردار شهید زین الدین دو بال توکل و توسل را با خود همراه داشت و با همین دوبال به مقامات عرشی و الهی رسید.

در ادامه، حاج مهدی کربلایی عضو ستاد تدوین عملکرد لشکر ۱۷ و نویسنده کتاب نبردهای انقلابی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: این فرهنگ باید در جامعه نشر و نهادینه شود، زیرا فرهنگ کتابخوانی آن هم فرهنگ کتاب خوانی مفید از جمله دفاع مقدس و کتب شهدا یاد این بزرگان را در جامعه ماندگار خواهد کرد.

وی با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ مروج فرهنگ کتابخوانی در کشور است، گفت: نباید از کتاب خوانی غافل شد و خانواده‌ها نیز باید با درک این اهمیت خرید کتاب را در سبد خانوار بگنجانند.

سپس با حضور یکی از مدیران فرهنگی بنیاد شهید قم، مراسم قرعه کشی شرکت کنندگان این مسابقه برگزار و به صورت آنلاین از شبکه مجازی اینستاگرام و آپارات پخش شد.

در نهایت از بین بیش از ۳ هزار شرکت کننده از سراسر کشور که پاسخ صحیح به سوالات داده بودند، سه نفر به عنوان برنده جایزه کمک هزینه سفر زیارتی به عتبات عالیات هر یک به مبلغ ۱۰ میلیون ریال، ۱۰ نفر برگزیده جایزه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به مبلغ ۳ میلیون ریال و ۵۰ نفر نیز به عنوان برنده کارت هدیه یک میلیون ریالی انتخاب و معرفی شدند و جوایز در آینده نزدیک برای برندگان مسابقه ارسال خواهد شد. یکی از برندگان جایزه کمک هزینه کربلای معلا طلبه تهرانی مقیم قم بود که به شکل زنده با وی تماس هم گرفته شد.

مسابقه کتابخوانی «تنها زیر باران» نخستین مسابقه بومی برای شهدای قم است و به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، سپاه، صدا و سیمای قم و ستاد کنگره شش هزار شهید استان قم از ۱۳ آبان روز استکبارستیزی تا ۱۲ بهمن ماه ۹۸ اعلام شده بود.

کتاب «تنها زیر باران» مربوط به کل دوران زندگی شهید مهدی زین‌الدین از تولد، تحصیل، مبارزات انقلابی و فرماندهی لشکر ۱۷ تا هنگام شهادت وی است.

موسسه حماسه ۱۷، مردم نهاد و به صورت موقوفه است که در مورد شهدای قم به فعالیت می‌پردازد؛ این موسسه از سال ۹۰ با جمع‌آوری آثار شهدای استان قم فعالیت خود را آغاز کرد؛ در حدود ۶۰۰ ساعت فیلم زمان جنگ تحمیلی از رزمندگان و ۲۳ هزار سند عملیاتی و نزدیک به هزار ساعت صدای بی سیم و هدایت عملیات و سخنرانی‌های مرتبط با دفاع مقدس مربوط به قم جمع شده است.

انتهای پیام

همچنین جمع آوری بیش از ۳۰۰ ساعت صوت سخنرانی و هدایت عملیات و ... از شهید زین‌الدین و آماده سازی نزدیک به ۸۰ جلد کتاب معرفی ۶۵ سردار لشکر ۱۷ برخی دیگر از فعالیت‌های موسسه حماسه ۱۷ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha