پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 پروژه ساخت مسجد کالپپر رو به اتمام قرار دارد

حوزه/ به گفته داوطلبان، عملیات ساخت و ساز مسجد شهر کالپپر در ویریجینیا تقریبا به پایان رسیده و مسلمانان ابراز امیدواری کردند تا پایان سال مسجد افتتاح شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailyprogress، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ماه روزه داری مسلمانان در سرتاسر جهان، عملیات ساخت و ساز یک مسجد در شهر کالپپر واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا رو به پایان است.

نبیل بابر امام جماعت مرکز اسلامی کالپپر  درباره رمضان گفت: رمضان یکی از مهمترین ماه های تقویم قمری اسلامی است. یک ماه که مسلمانان برای صرف افطار در خانه های خود و مساجد تجمع می کنند و قرآن زیادی تلاوت می شود و به خدا نزدیک می شوند.

محمد نوابی ، رئیس مرکز اسلامی کالپپر با توجه به محدودیت ها برای جلوگیری شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و گروه های بزرگ گفت: ما می خواهیم همه ایمن باشند و مراقب باشند.

وی گفت: امسال ماه رمضان را در خانه های خودمان در کنار خانواده هایمان برگزار می کنیم و کاملاً متفاوت خواهد بود.

جماعت مسلمانان محلی پیشرفت چشمگیری در ساخت مسجد جدید خود داشته اند ، که در ماه سپتامبر عملیات ساخت و ساز پس از چندین سال کمک مالی آغاز شد تا این گروه بتواند بدون بدهی باقی بماند.

نوابی گفت:  ما از پیشرفت بسیار هیجان زده هستیم. تقریباً تمام قسمت های داخلی کامل است - تهویه مطبوع ، کارهای برق کشی، دیوارها و رنگ  کاری همگی توسط یک نفر انجام شد که خودش نزدیک به ۳۵ هزار دلار کار انجام داد و ما بسیار سپاسگزاریم.

به گفته وی محوطه داخلی و ساخت پارکینگ هنوز کامل نشده است و آن ها به دنبال جمع آوری وجود هستند تا این امر محقق شود.

 وی امیدوار است قبل از پایان سال مسجد را افتتاح کنند و افتتاحیه ای برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha