سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حرم امام رضا (ع)

حوزه/ جامعه مذهبی کشور متشکل از خطبا، روحانیون، مداحان و شعرای مذهبی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کردند بعد از دو ماه از عالمگیر شدن کرونا، دستور بازگشایی اماکن مذهبی را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه مذهبی کشور متشکل از خطباء، روحانیون، مداحان و شعرای مذهبی از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کردند که بعد از گذشت دو ماه از عالم‌گیر شدن ویروس کرونا، دستور بازگشایی اماکن مذهبی را صادر کنند.

در متن این نامه آمده است:

اعضای محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا

سلام علیکم

بیش از دوماه از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها برای مبارزه با بیماری عالم‌گیر کرونا می‌گذرد. در این مدت، جامعه مذهبی و هیأتی کشور، همزمان با همراهی در تصمیمات آن ستاد، اقدامات مختلفی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این بیماری داشته است.

همچنین با درک شرایط خاص کشور، بیشترین همراهی را در جلوگیری از تجمعات (به رغم وجود مناسبت‌های متعدد مذهبی) انجام داده است.

در مسأله بسته شدن حرم‌های مطهر، اگرچه هم در آن زمان و هم در گزارش‌های اخیر ستاد، آن اعتاب مقدسه با کمتر از نیم درصد احتمال شیوع در انتهای جدول اماکن پرخطر بودند، اما نهایتاً این تصمیم ستاد بود که اجرایی شد.

اینک در آستانه ورود به ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان هستیم، ماهی که از دیرباز در میان مردم این سرزمین، جلسات با شکوه قرآن و مناجات، جایگاه ویژه‌ای داشته است.

اکنون و پس از تصمیمات جدید آن ستاد محترم مبنی بر بازگشایی مشروط بسیاری از امکان از قبیل پارک‌ها، بوستان‌ها و حتی سینماها، این سوال به‌وجود می‌آید که آیا نمی‌توان برای گشودن حرم‌های مطهر که ملجا همیشگی مردم ایرانند نیز مانند سایر اماکن، پروتکل‌های خاص هرچند سختگیرانه در نظر گرفت؟

آیا نمی‌شود در این ماهی که بهار عبادت است، برای گشودن درب مساجد، شرایطی را در نظر گرفت و به جای ایجاد محرومیتی عمومی، با رعایت سخت‌گیرانه نکات بهداشتی، شرایط را برای حضور حداقلی از جامعه فراهم کرد؟

ما به عنوان بخشی از جامعه مذهبی کشور، در خواست بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد را داریم و اعلام می‌کنیم آماده همکاری در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر از ماه پرنور رمضان هستیم.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از :

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha