چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که آیت‌الله امینی در تداوم و ثبات انقلاب نقش تأثیرگذاری داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز علاقه‌ای خاصی به وی داشت و او نیز متقابلاً این ارادت و احترام ویژه را به رهبر انقلاب داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود عبداللهی در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به رحلت آیت‌الله امینی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله امینی از بُعد علمی از شخصیت‌های علمی باسابقه بود و بعد از دوران تحصیلات مقدماتی از شاگردان اولیه امام خمینی (ره) بود و در کنار شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری در محضر امام خمینی (ره) کسب علم می‌کرد.

وی ادامه داد: صرف‌نظر از مسائل درسی ارتباط نزدیکی نیز با امام خمینی (ره) داشت و علاوه بر این از شاگردان آیت‌الله بروجردی بود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی ابراز داشت: وی دروس فلسفه را نیز از مرحوم علامه طباطبایی فراگرفت و علاوه بر این درس‌هایی که علامه طباطبایی با اصحاب خاص خودشان داشتند نیز وی حضور داشت و مراوده‌ای ویژه‌ای با علامه داشت به‌طوری‌که از نزدیکان وی به شمار می‌رفت.

وی به بُعد علمی آیت‌الله امینی اشاره کرد و گفت: از نظر علمی نیز وی در تدوین و نویسندگی کتاب‌ها و موضوعات اجتماعی که مورد بهره‌مندی جوانان و نوجوانان بود به‌خوبی عمل کرد و آثار خوبی از خود به‌جای گذاشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: وی مسائل اخلاقی و تربیتی را به‌خوبی در بین مردم جا می‌انداخت و از این نظر نیز در جایگاه خوبی قرار داشت.

وی مبارزات انقلابی آیت‌الله امینی را موردتوجه قرارداد و افزود: در انقلاب نیز وی نقش مهمی داشت از کسانی بود که از اول مبارزات انقلاب همراه امام خمینی (ره) بود و کارهای ویژه‌ای را امام به وی واگذار می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی ادامه داد: در جامعه مدرسین نیز حضور فعالی داشت و از اولین افرادی بود که در این مجمع حضور داشت

وی تأکید کرد: بعد از انقلاب نیز جزء افرادی بود که ولایتمداری و انقلاب گری را همواره ادامه داد و در این موضوعات ذره‌ای عقب‌نشینی و سستی نکرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: در تجدید قانون اساسی حضور داشت و نقش مؤثری نیز در آن ایفا کرد و علاوه بر این در دوره‌های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری بود و همواره جزء هیئت‌رئیسه خبرگان بود.

وی ادامه داد: سال‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت و به معنای واقعی کلمه در خدمت انقلاب بود.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که آیت‌الله امینی در تداوم و ثبات انقلاب نقش تأثیرگذاری داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز علاقه‌ای خاصی به وی داشت و او نیز متقابلاً این ارادت و احترام ویژه را به رهبر انقلاب داشت.

وی بیان داشت: از نظر زندگی اجتماعی وی بسیار ساده ریست بود و منزل مسکونی وی نیز بسیار عادی و معمولی بود و باید گفت وی هم در اخلاق و هم در عمل ساده‌زیست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha