شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسن ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که روزه گرفتن یکی از واجبات دین مبین اسلام است، گفت: روزه گرفتن موجب تطهیر نظام روحی و روانی انسان می‌شود.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبادت خداوند اظهار داشت: ماه رمضان موجب تطهیر روح انسان از مجموعه آلودگی‌هایی می‌شود که در طی یک سال به وجود آمده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این بر اساس روایات متعدد و تأکیدی که پزشکان بر اساس یافته‌های علمی داشته‌اند روزه گرفتن تمامی سموم را از بدن انسان پاک می‌کند.

آیت‌الله ممدوحی بابیان این‌که روزه گرفتن تطهیر نظام روحی و روانی انسان است، افزود: انسان ۱۱ ماه از نعمت‌های خداوند برخوردار می‌شود و بعدازآن یک ماه برای رضای خداوند و همچنین سلامت بدن خودش روزه می‌گیرد که همان‌طوری که اشاره شد فواید جسمانی و روحی فراوانی دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر روزه‌داری موجب می‌شود که مؤمنان به یاد فقرا و نیازمندان بیفتند و بدانند افرادی که در جامعه نیازمند هستند و توان مالی ندارند، به چه نحوی زندگی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته روزه گفتن آدابی دارد و تنها به نخوردن و نیاشامیدن ختم نمی‌شود و اگر این آداب به‌خوبی رعایت شود خود انسان‌ها به‌خوبی می‌بینند که روز آخر ماه مبارک رمضان روح و روانش تا چه اندازه به خداوند و ملکوت نزدیک‌تر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha