جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که در خصوص اعمال ماه رمضان سفارش‌های زیادی شده است، گفت: خواندن قرآن، دعا و کمک به نیازمندان از مهم‌ترین کارهای روزه‌داران در این ماه بافضیلت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه، یکی از ارکان اصلی اسلام است و نه‌تنها در دین اسلام بلکه در سایر ادیان الهی روزه وجود داشته است و صراحتاً در آیه ۱۸۳ سوره بقره خداوند متعال به این مهم اشاره‌کرده و می‌فرماید: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کمَا کتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ.

وی ادامه داد: علاوه بر این ماه رمضان یکی از ماه‌های پر خیروبرکتی است که خداوند قرار داده است تا بندگان به درگاه خداوند روی بیاورند و بازگشتی به‌سوی حق‌تعالی داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امام سجاد (ع) می‌فرماید: خداوندا شناخت این ماه را به من الهام کن یعنی من بتوانم ماه رمضان را بشناسم و یا رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: اگر مردم جایگاه ماه رمضان را می‌شناختند، دوست داشتند که به‌جای یک ماه، یک سال این ماه طول بکشد.

ماه رمضان یک فرصت طلایی است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: ماه رمضان یک فرصت طلایی است، برای یک سلسله کار پسندیده که مورد رضای پروردگار عالم است.

وی بیان داشت: اولین مسئله، مسئله‌ دعا است که در این ماه بسیار سفارش شده است، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای شب‌های قدر و.. بسیار سفارش شده است، که اگر بندگان خداوند توفیق قرائت این دعاها را پیدا کنند قطعاً رابطه‌ای آن‌ها با خداوند نزدیک می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: بعد از مسئله دعا، مسئله استغفار و توبه است که حقیقتاً در خلوت‌های سحر می‌تواند در خانه خدا برود و برای یک سال خود را بیمه کند و نسبت به گذشته توبه کرده و از خداوند متعال بخواهد تا سال آینده دچار گناه نشود.

وی تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان را مهم و ارزشمند عنوان کرد و بیان داشت: برای انس با قرآن سفارش‌های زیادی شده است اما تلاوت قرآن کریم در این ماه با سایر ماه‌های سال بسیار تفاوت دارد به‌طوری‌که خواندن یک آیه قرآن در این ماه به‌اندازه‌ای ختم کامل آن در سایر ماه‌ها اجر و ثواب دارد.

نیازمندان جامعه را فراموش نکنیم

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: در خصوص کمک به مستمندان جامعه نیز سفارش‌های زیادی شده است چراکه شرایط جامعه ما امروز ویژه و خاص است و نیاز است که بیش‌ازپیش در این روزها به فکر نیازمندان باشیم.

وی افزود: بروز بیماری کرونا موجب شده است که کارگرانی بیکار شوند و برخی از افرادی که کسب‌وکاری داشته‌اند، نتوانند مغازه‌های خودشان را باز کنند و درنتیجه نیازمند یاری افراد توانمند جامعه هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان این‌که احترام به بزرگ‌ترها در این ماه نیز بسیار سفارش شده است، تصریح کرد: خطبه‌ای شعبانیه رسول اکرم (ص) کلمه به کلمه و بندبند آن دارای آموزه‌های متعالی است که افراد می‌توانند به برکت این ماه مبارک رمضان از آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: ماه رمضان امسال یک ماه فوق العاده و استثنایی است برای این‌که از خداوند متعال بخواهیم این بیماری کرونا را که دامن‌گیر جهان شده را نه‌تنها از سر کشورهای اسلامی بلکه از سر مردم دنیا باز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha