جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، گفت: فرصت ماه مبارک رمضان، فرصت «بندگی»، «انسان شدن» و فرصت «از عبادت به عبودیت رسیدن است» و خدا نکند ماه رمضان برما بگذرد و ما در اخلاق و مناسباتمان با دیگران، همچون خانواده، همکار، همسایه و زیردستانمان، تغییری نکرده باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در سلسله مباحث «مسیر یار»، با اشاره به آغاز فرصت عظیم بندگی گفت: ما در دنیایی قرار داریم که در هر چشم به هم زدن، فرصت‌های زیادی از دست ما می‌رود.

وی ادامه داد: با هر پلک زدن، ثانیه و کسری از ثانیه از دست ما می‌رود و باید دانست که عمر ما، مجموع همین ثانیه‌هاست.

استاد حوزه علمیه اهواز، با اشاره به سخنی از امیرالمؤمنین(ع) پیرامون دنیا، بیان کرد: دنیا نه دار قرار، که دار مفر است و ما یک روزی باید این دنیا را ترک کنیم و بدانیم که دنیا خانه نیست، بلکه مسافرخانه‌ای است که دیر یا زود باید از آن رخت بربست.

وی در ادامه گفت: کسی در این مسافرخانه دنیا به کلیدهای سعادت دست می‌یابد که از فرصت‌های این دنیا به‌خوبی بهره‌مند شده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، تأکید کرد: ما باید از فرصت‌های زمانی و مکانی دنیا به‌خوبی استفاده کنیم و فرصت زمانی ماه مبارک رمضان، از بزرگ‌ترین فرصت‌های دنیا و ای‌بسا عظیم‌ترین آن‌ها باشد.

وی افزود: فرصت ماه مبارک رمضان، فرصت «بندگی»، «انسان شدن» و فرصت «از عبادت به عبودیت رسیدن است» و خدا نکند ماه رمضان برما بگذرد و ما در اخلاق و مناسباتمان با دیگران، همچون خانواده، همکار، همسایه و زیردستانمان، تغییری نکرده باشیم.

استاد حوزه علمیه اهواز، در پایان با اشاره به تأکید اهل‌بیت بر بهره‌مندی معنوی از فرصت ماه مبارک رمضان گفت: در برخی روایات اشاره شده است که اگر در ماه رمضان از خودتان مراقبت نکنید، ممکن است تنها بهره شما از ماه مبارک رمضان، گرسنگی و تشنگی باشد که این، به معنای از دست دادن عظیم‌ترین فرصت عمر و خسرانی بزرگ است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha