جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: درزمینهٔ احسان و مواسات به نیازمندان امسال بعد از توصیه‌هایی که رهبر انقلاب داشتند، موج عظیمی به راه افتاد که نشان‌دهنده حس نوع‌دوستی و همدلی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود عبداللهی در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره‌مندی از فضیلت‌های این ماه اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های دین و دستورات دینی ساختن و پروش دادن انسان است به‌طوری‌که انسان تکامل روحی و معنوی پیدا کند.

وی ادامه داد: انسانی که تعالی روحی پیدا کرد همه فعالیت‌هایش درزمینهٔ های مختلف از قبیل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در مسیر تکامل قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی به وضعیت کشورهای غربی و سقوط اخلاقی در این کشورها اشاره کرد و بیان داشت: یکی از بحران‌هایی که در کشورهای غربی وجود دارد این است که علم در اختیار مطامع نفسانی است درحالی‌که فطرت انسان به دنبال معنویت و آموزه‌های اخلاقی و دینی است.

وی ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که زمینه رشد و تربیت انسان‌ها را فراهم می‌کند مسئله ماه رمضان و روزه‌داری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که ماه رمضان موجب خودسازی و واکاوی انسان می‌شود، ابراز داشت: در ماه رمضان زمینه برای ارتباط با خداوند کاملاً مهیا است و سفارش‌های زیادی از ائمه و اهل‌بیت (ع) برای خواندن قرآن، دعا و کمک رساندن به نیازمندان شده است.

وی ادامه داد: درواقع باید گفت ماه رمضان، ماه تهذیب، رشد و تکامل روح است و به این مهم بارها اشاره‌شده و اگر روزه‌داری با تعاون و مواسات همراه شود، قطعاً آثار خوبی به همراه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: درزمینهٔ احسان و مواسات به نیازمندان امسال بعد از توصیه‌هایی که رهبر انقلاب داشتند، موج عظیمی به راه افتاد که نشان‌دهنده حس نوع‌دوستی و همدلی ملت ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha