پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ اگر توحید مردم افزایش یابد، ایمان هم تقویت می شود و اگر در جامعه مشکلاتی وجود دارد به دلیل عدم شناخت از دین است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حسینی نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت ماه رمضان در سیره معصومین(ع) گفت: در مورد اهمیت ماه رمضان آیات زیادی وارد شده که یکی از مهمترین آن همین آیه «کتب علیکم الصیام» است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: خدای متعال می فرماید، روزه و صوم  واجب است و این گونه نبوده که فقط مختص به امت پیامبر خاتم(ص) باشد، بلکه در امم های دیگر هم بوده است.

وی بیان داشت: در مورد روزه آثار زیادی در آیات و روایات و سیره اهل بیت(ع) مطرح شده که از جمله این آثار برطرف کننده گناه و آلودگی، مغفرت، رحمت و برکت و... است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان این که هر حکمی که خدا تأکید کرده و واجب کرده، به دلیل آثار و برکات برای ما انسانها بوده است افزود: یکی از برکات این ماه که توجه به آن می تواند موجب سعادت انسان وبی توجهی به موجب شقاوت می شود، قرآن است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود: در این ماه خدا قرآن را نازل کرده تا از رهگذر تدبر، تفکر و عمل به آن بتواند به کمال برسد.

وی با بیان این که یکی از آثار این ماه صوم و روزه داری است گفت: براساس روایات روزه داری برای افزایش معرفت است و این همان هدفی است که انبیاء الهی برای آن نازل شده بودند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به نشر ویروس کرونا در کشور و فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: همین مسئله رسالت طلاب و مبلغین را دو چندان کرده و یکی از رسالت آنها تبیین اهمیت ماه رمضان و صوم و تشویق مردم به انجام تکالیف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: اگر توحید مردم افزایش یابد، ایمان هم تقویت می شود و اگر در جامعه مشکلاتی وجود دارد به دلیل عدم  شناخت از دین است.

وی افزود: قطعا در بحث کرونا می توان به این گام مهم رسید و مردم را به معرفت افزایی نسبت به دین کمک کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه با بیان این که در شرایط کنونی نمی توان مردم را با زبان به دین دعوت کرد، بلکه باید با رفتارمان مردم را به دین دعوت کنیم و لازم است «کونوا انفسهم »باشیم اظهار داشت: اگر «کونوا انفسهم» بودیم، می توانیم قدم های مثبتی در بحث جوانان نسبت به تقویت دین شان برداریم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha