جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعرابی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد از برگزای مراسم «ختم مجازی» برای جانباختگان ویروس کرونا توسط خواهران طلبه در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، فاطمه اعرابی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، با اشاره به فضیلت تسلّی دادن به مومنان سوگوار، به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) می فرمایند: «هر که برادر مؤمن خود را در سوگی تسلّی دهد، خداوند عزّوجلّ در روز قیامت حلّه ای سبز رنگ و شادی آور بر او بپوشاند.»

 وی در تشریح اعمالی که سبب خوشنودی روح اموات می شود، افزود: با توجه به اینکه اموات دستشان از اعمال خیر کوتاه است؛ به احسان و دعای فرزندان و خویشان و دوستان مؤمن خود، نیازمندند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، استغفار را بهترین هدیه و برترین سوغات برای مردگان دانست و در اهمیت استغفار برای اموات به روایتی از حضرت امام صادق(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: «مرده به خاطر طلب رحمت و آمرزشی که برای او می شود شادمان می گردد، همانگونه که زنده بوسیله هدیه ای که به او می دهند، خوشحال می گردد.»

وی در تبیین طرح برگزاری مراسم «ختم مجازی» اظهار کرد: این طرح از ۲۶ اسفند شروع و هرروز بعد از نماز مغرب و عشاء، برنامه هایی در کانال ایجاد شده توسط مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد به یاد یکی از عزیزانی که در این  روزها جان خود را از دست داده اند، اجراء می شود.

اعرابی افزود: بعد از آگاهی یافتن از فوت عزیزان، با برقراری ارتباط تلفنی با خانواده داغدار و عرض تسلیت، از آنها دعوت می شود در مراسم مجازی که  به یاد عزیزشان برگزار می شود، شرکت کرده ولینک کانال جهت حضور در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد اضافه کرد: این کانال ۲۵۰ عضو دارد و قرائت قرآن، زیارت عاشورا و صلوات در این  مراسم مجازی توسط اعضاء به اموات، هدیه می شود و پخش کلیپ هایی از سخنرانی و عزاداری حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) از دیگر برنامه های  هر مراسم می باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این اعمال قلیل، مورد رضایت خدای متعال قرار گیرد وآرامش وتسلایی برای بازماندگان و هدیه ای برای اموات مؤمنین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha