پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسن صافی

حوزه/ اگر در این شرایط سخت که دشمن در صدد تضعیف شیعه است و حتی مزدورانی را علیه دین، قرآن و مقدسات اجیر کرده اند تا توهین و انحراف ایجادکنند، مردم نسبت به دین شان محافظت کنند و ثابت قدم بمانند اجر زیادی برای آنها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن صافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به وظائف منتظران در عصر غیبت، گفت: در عصر غیبت، سفارش شده که باید مردم دین شان را حفظ کنند و عصری است که فتنه ها بر دوستان حضرت مهدی(عج)زیاد است و همیشه شیعه در ناراحتی است تا حضرت ظهور کنند.

این استاد حوزه با اشاره به وظائف شیعیان در عصر ظهور گفت: اولین وظیفه شیعیان معرفت نسبت به امام است. در روایت است که کسی که امام زمانش را نشناسد، مرگش، در جاهلیت است. این نشان دهنده اهمیت معرفت نسبت به امام است و اگر کسی با معرفت باشد می تواند در مقابل فتنه ها  و امتحان خودش را بیمه کند.

وی با بیان این که یکی از وظائف مومنین صبر در برابر شدائد است، گفت: از پیامبر اسلام سوال شد که در برابر بلاهای عصر ظهور چه وظیفه ای بر عهده مان است، پیامبر اسلام فرمود، بالاترین وظیفه صبر و شکیبایی است و صابرین کسانی می باشند که در برابر فتنه ها صبور و ثابت قدم باشند و با سختی های زیاد دست از محبت برنمی دارند. اینها کسانی هستند که خدا در قرآن از آنها توصیف به متقین کرده است، متقین همان صابران در عصر غیبت می باشند، متقین ایمان به غیب دارند و مراد از غیب، همان ایمان به حضرت حجت(عج) است و اینها حزب الله می باشند و حزب الله هم رستگار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  صافی با اشاره به فتنه های آخرالزمان و تلاش دشمنان برای ایجاد شک و تردید در مسئله امامت، گفت: این روزها شاهد هستیم که دشمنان بیکار ننشسته و دائم در صدد فتنه و ایجاد انحرافات فکری و عقیدتی در مسئله امامت در بین جوانان می باشند و در چنین عصری باید تلاش کرد در مقابل این فتنه و انحرافات ایستاد و به این انحرافات پاسخ داد.

این استاد حوزه افزود: در روایت است که حفظ ایمان در آخر الزمان بسیار سخت است و باید به خدا پناه برد. در روایت دیگر آمده است کسی که در عصر غیبت، منتظر ظهور است و قائل به امامت حضرت می باشد، این ها فضیلتشان از انسانهای عصر پیامبر(ص) هم بیشتر است.خدا عقول آنها را هم بالاتر می برد، چرا که عصر غیبت عصر تدبر و تفکر است و وقتی حضرت ظهور می کنند به سبب توجه حضرت به آنها، عقول مردم شکوفا می شود. غیبت در نزد آنها مانند این است که خود حضرت را مشاهده می کنند.

وی بیان داشت: این سخن بدان معنا است که در عصر غیبت هستند اما با چشم دل حضرت را می بینند و باید هم این گونه باشد و با چشم دل حضرت را دید و نگاه کرد و لذا می فرماید، خدا مقام صابرین در عصر غیبت را به منزله مجاهدین در عصر پیامبرقرار داده است. اینها اهل اخلاص می باشند، مخلصین کسانی که نیت شان پاک است و شیعیان صادق ما کسانی می باشندکه در عصر غیبت می باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین صافی گفت: اینها داعی مردم به حق می باشند هم خودشان دنبال حق هستندو  هم مردم را دعوت به حق می کنند و این یکی از وظایف مهم دوره غیبت است. امروز از این فضای مجازی می توان به بهترین صورت برای تبلیغ دین بهره گرفت و استفاده کرد.

این استاد حوزه افزود: در روایت دیگر امام صادق(ع) فرمود« کسی که از شما  از دنیا برود و منتظر ظهور حضرت باشد مانند کسی است که در خیمه حضرت بوده، بلکه مانند کسی است که در رکاب حضرت شهید شود و در رکاب پیامبر اسلام شهید شده است. اینها مقام و منزلت منتظران ظهور است.

وی بیان داشت: اگر در این شرایط سخت که دشمن در صدد تضعیف شیعه است و حتی مزدورانی را علیه دین، قرآن و مقدسات اجیر کرده اند تا توهین و انحراف ایجادکنند، مردم نسبت به دین شان محافظت کنند و ثابت قدم بمانند اجر زیادی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین صافی گفت: در روایت دیگر آمده کسانی که دین شان را در عصر غیبت حفظ کنند، اجر و ثوابشان مانند ۵۰ نفر از صحابه پیامبر است. اگر چه الان دوره جهاد نیست ولی کسانی که در عصر غیبت ثابت قدم اند، اجر و ثوابشان از مجاهدین در عصر پیامبر بیشتر است.

این استاد حوزه افزود: باید از خدا بخواهیم در دین مان ثابت قدم بمانیم. حتی در زمان اهل بیت(ع) مردم می آمدند و از اهل بیت(ع) تقاضا می کردند که در دین شان ثابت قدم بمانند در عصرغیبت که اوضاع به مراتب حفظ دین سخت تر است باید از خدا خواست تا در حفظ دین به ما کمک کند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha