جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبداللهی، مدیر مدرسه عالی انوار طاها

حوزه/ اگر سواد رسانه ای حضور در فضای مجازی را افزایش دهیم، قطعا همه روحانیون و مبلغین می توانند از این تهدیدها برترین فرصت ها را بسازند.

حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت مدرسه  انوار طاها در ایام کرونایی گفت: کرونا درقم باعث شد که اساتید و طلاب مدرسه درس و بحث خودشان را در فضای مجازی پیگیری کنند.

مدیر مدرسه عالی انوار طاهای قم بیان داشت: از جمله این فعالیت ها در بحث آموزش است. بدین صورت که صوت درسها هر روز به وسیله اساتید ضبط و در فضای مجازی برای طلاب بارگذاری و طلبه ها صوت را گوش و سپس تقریرات درس را می نوشتند.

وی بیان داشت: بخشی از این دیگر از فعالیت به صورت پژوهشی و ارائه مقاله است. همه تلاش طلاب این مدرسه این است پژوهش، درس ها را انجام داده و مقاله های مربوطه را نوشته و سپس در فضای مجازی ارائه دهند.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: هم اکنون در این مدرسه، قریب به ۱۰۰ طلبه نخبه در سطوح عالی و خارج، به همراه ۲۰ استاد حضور دارند.

مدیر مدرسه عالی انوار طاهای قم افزود: در ایام کرونایی هر روز صوت درسها مانند فقه، اصول، و سایر علوم اقتضائی در فضای مجازی برای استفاده طلاب بارگذاری می شود. اگرچه برخی از کلاس های مدرسه بصورت انلاین و امکان گفتگوی تعاملی با استاد برگزار می شود، اما به دلیل شرایط سنی برخی از اساتید بزرگوار این امکان برای همه فراهم نیست.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت های طلاب این مدرسه حضور در عرصه جهاد سلامت در بیمارستانها و انجام تجهیز، تغسیل و تکفین است. دراین رابطه برخی از طلاب مدرسه مشغول فعالیت جهادی می باشند.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان این که حوزه باید خودش را برای فضای سخت تر از کرونا آماده کند، گفت: باید تلاش کرد زیر ساخت های فن آوری در حوزه رشد کند و هم چنین مسئله ای که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود، تغییر نگرش، فعالان حوزوی نسبت به ارائه دروس حوزوی در بستر فضای مجازی است. باید سعی کرد فعالیت علمی طلاب در ایام کرونایی و شبیه این، رنگ و بوی تبلیغی بگیرد تا بهتر بتوانیم در جامعه نقش آفرین باشیم.

حجت الاسلام عبداللهی با توجه به ضرورت توجه به سواد رسانه ای و استفاده بهتر و بهینه تر از فضای مجازی، گفت: امروز به دلیل اهمیت فضای رسانه ای و فضای مجازی و به دلیل کاربری های متعدد آن، غفلت از آن می تواند خسارتهایی را به دنبال داشته باشد، بنابراین می طلبد تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و از این فضا برای تبلیغ دین، نشر معارف دینی، ارتباط گیری با جوانان نهایت بهره برداری را کرد.

مدیرمدرسه عالی انوار طاهای قم  افزود: اگر سواد رسانه ای حضور در فضای مجازی را افزایش دهیم، قطعا همه روحانیون ومبلغین می توانند از این تهدیدها برترین فرصت ها را بسازند. موضوع این است که فضای مجازی، فضای وادادگی نیست و نباید چنین چیزی هم تلقی شود، بلکه باید فعالانه در خط مقدم فضای مجازی برای نشر دین و معارف الهی فعالیت کرد.

وی با اشاره به اهمیت درس و تحصیل طلاب و آماده بودن زیر ساخت های حوزه برای ارائه صوت دروس استاد در پیشخوان حوزه، گفت: در این رابطه مدیریت حوزه، برای تحصیل طلاب در فضای مجازی زیر ساخت های خوبی آماده کرده و این مسئله در پشخوان حوزه به خوبی دنبال می شود و این نشان می دهد که زیر ساخت های حوزه آمادگی کامل برای چنین رویدادی را داشته است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha