جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سعید ارجمندفر

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: از جمله شاخصه ها و ویژگی های ممتاز جهاد علمی شهید مطهری، جامعیت، پویایی و به روز بودن ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: انسان وقتی آثار و کتاب های این شهید والامقام را مورد بررسی قرار می دهد، اولین ویژگی که به آن برمی خورد، جامعیت و همه جانبه نگری ایشان است به طوری که در میان آثار شهید مطهری، هم کتاب هایی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد و کتاب های سطح بالای علمی برای افراد پا به سن گذاشته و تحصیل کرده در حوزه و دانشگاه.

وی افزود: این مسأله نشان می دهد که ایشان مخاطب شناسی خوبی داشته و سعی کرده آثاری که می نویسد و یا سخنرانی هایی که دارد، برای اقشار مختلف مردم سودمند باشد و انصافاً هم بعد از گذشت بیش از چهار دهه همچنان کتاب های ایشان جذاب و خواندنی و بسیار تأثیرگذار است.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین با اشاره به رشادت و دغدغه مندی شهید مطهری در تبیین مبانی دینی و دفاع از آن ها گفت: ایشان در دوران طاغوت با وجود سختی ها و مشکلاتی که داشت و از حوزه به دانشگاه رفت، اما با این حال بر سر عقائد، اصول و آرمان های خود ایستاد و ضمن به روز بودن و درک شرایط و اقتضائات زمانه، دفاع عاقلانه و عالمانه ای از مبانی دینی داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری مشکلات و گرفتاری های جامعه را می شناخت و به دقت و با نگاه عالمانه آن ها را مورد بررسی و تحلیل قرار می داد و به این وسیله در مواجهه با مشکلات و مسایل بر اساس نقد عالمانه و کارآمد، راهکارهای مناسب ارایه می داد.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر بیان داشت: حقیقتاً وجه علمی و سیره اخلاقی شهید مطهری برای همه حوزویان و دانشگاهیان  الگوست و ما باید پویایی و جدیت در مسیر جهاد علمی را از این استاد شهید به خوبی فرا بگیریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha