جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز معلم

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: به لطف الهی برکات ناشی از اندیشه و آثار استاد مطهری همچنان در جامعه اسلامی پررنگ و محسوس است.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اظهار داشت: آیت الله شهید مطهری، معلم و اندیشمند بزرگی بود که چه در حوزه و چه در دانشگاه برپایه تکلیف دینی و انقلابی خویش عمل می کرد و امروز هم پس از گذشت چهل و یک سال از شهادت ایشان، شاهد این هستیم که برکات اندیشه و آثار ایشان در جامعه ما کاملاً محسوس است.

وی همچنین افزود: این دغدغه مندی شهید مطهری در کنار اخلاص بالای ایشان موجب شد که پس از این همه سال از زمان شهادت ایشان، آثار برجای مانده از این بزرگوار، منبع الهام بخش بسیار مهمی برای حوزویان و دانشگاهیان و بلکه آحاد جامعه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: از جمله ویژگی های قابل توجه این شهید والامقام این بود که در حلقه درسی و یا کتاب های خویش و نیز سخنرانی ها، مطالب را به شکل ساده و قابل فهم و در عین حال منطقی و استدلالی برای مخاطبان عرضه می کرد به گونه ای که معمولاً از بیان اصطلاحات پیچیده و مطالب دشوار پرهیز داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استاد مطهری ضمن آن که بسیار زمان شناس بود، به اصل نیازسنجی و بهره گیری از علوم مختلف در راه پاسخ به شبهات و نیز تقویت نهضت اسلامی عنایت خاصی داشت به طوری که زمان شناسی، مخاطب شناسی و نیازسنجی و حرکت در این راستا نشان دهنده اوج هنرمندی این شهید والامقام است که به تعبیر حضرت امام (ره) همه آثار ایشان بدون استثنا مفید و ارزشمند است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha